شهریار|برگزاری جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل

جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل باحضور رئیس واعضای کمیته دراداره بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، موضوع جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل، اهمیت پدافند غیرعامل، طرح محب و مداخله در بحران بود که درسالن اجتماعات بهزیستی و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد.

 سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شهریار در این جلسه با اشاره به اهمیت وضرورت کمیته وعملکرد پدافند غیرعامل، گفت: مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش باز دارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و بحران ها می گردد، بعنوان پدافند غیرعامل شناخته می شود.

مهناز نصرتی درادامه افزود: راه های برنامه ریزی و حفظ آمادگی لازم برای مقابله با انواع تهدیدات زیستی را در حوزه های مختلف ازقبیل: آموزشهای مداخله دربحران و طرح محب می باشد و برای مقابله با هر تهدیدی در حوزه پدافند غیرعامل ابتدا تهدید تشخیص داده شده و سپس تهیه و تدوین یک برنامه عملیاتی برای مقابله با آن لازم است و این مهم در بستر آگاهی بخشی انجام می شود.

 نصرتی در ادامه اظهار داشت: یکی از این اقدامات غیرمسلحانه طرح محب نام دارد که معنی آن مداخله وحمایتهای روانی واجتماعی در وقوع بلایا می باشد.

وی گفت: این طرح شامل آموزشهای روانشناختی، کنارآمدن با استرس واضطراب ومهارتهای ارتباطی وتاب آوری در هنگام وقوع حوادث می باشد که توسط کارشناسان حوزه پیشگیری انجام می پذیرد.  

در ادامه جلسه، مریم رسولی کارشناس این حوزه با اشاره به اجرا و برگزاری آموزشهای امداد و نجات وارائه گواهی نامه به پرسنل ومراکز نگهداری توانبخشی وسالمندان ومراکز نگهداری فرزندان شبه خانواده از طرف سازمان هلال احمر وآتش نشانی در هفته های آتی نمود  و به تشریح و تحویل ابلاغ و شرح وظایف هر یک از اعضای این کارگروه که شامل کارگروه برنامه ریزی آموزش وپژوهش، کارگروه مدیریت بحران، کارگروه پدافندغیرعامل، کارگروه امنیت ورزمایش وکارگروه امورسایبری وفناوری اطلاعات است،  پرداخت.

کد خبر 31769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد