ملارد| شناسایی و ارائه خدمات به مددجوبان در روستاها از وظایف اصلی بهزیستی است

ارائه خدمات به افراد دارای معلولیتی که در روستاها مستقر و زندگی میکنند با توجه به وجود محرومیت و بعد مسافت بیشتر با مرکز شهر از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن تقدیر از تلاشها و زحمات تسهیلگران که پل ارتباطی میان اداره بهزیستی و مددجویان تحت پوشش در روستاها می باشند، گفت: شناسایی افراد دارای معلولیت در روستاها توسط تسهیلگران و با هماهنگی کارشناس c.b.r ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) در حوزه توانبخشی انجام میشود که در حال حاضر 870 نفر از مددجویان تحت پوشش این اداره در روستاها ی شهرستان ملارد مستقر هستند.

داود خادم در ادامه بیان داشت: اقدامات بسیاری در روستاهای سطح شهرستان صورت گرفته که از جمله آن میتوانیم به تهیه وسایل منزل، تحویل سبد غذایی بصورت دوره ای، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه مناسب سازی جهت سهولت دسترسی معلولین، کمک هزینه درمان و .... اشاره نمائیم.

وی افزود: علاوه بر ارائه خدمات اینچنینی تشکیل شورای cbr با حضور فرماندار، بخشداران، دهیاران که بصورت دوره ای و متداوم برگزار میشود نیز نقش مهمی در بهبود شرایط مددجویان روستایی داشته که طی این جلسات مشکلات و کمبودها توسط دهیاران مطرح و در ادامه با مصوبات تنظیم شده هرکدام از ارگانها با نظارت فرمانداری نسبت به رفع این معایب اقدام می نمایند. 

خادم در ادامه با بیان اینکه پرداخت وام خود اشتغالی نیز از عمده فعالیتهایی است که با در نظر گرفتن اولویت به معلولین روستاها پرداخت میشود گفت: در حوزه پیشگیری و اجرای طرح هایی چون بینایی سنجی، شنوایی سنجی و نیز جمع آوری معتادین متجاهر هم اقدامات بسیاری در روستاها صورت پذیرفته است. 

رئیس اداره بهزیستی ملارد ضمن تاکید بر فراهم نمودن فرصت های شغلی در روستاها گفت با پیگیری کارشناس c.b.r شهرستان و نیز همکاری خیرین، دهیاران و تسهیلگران کارگاهی در روستای بیدگنه این شهرستان با محوریت اشتغال و کارآفرینی جهت آموزش فرش بافی برگزار گردیده که با استقبال بسیار خوبی توسط شرکت کنندگان روبرو شده است. 

وی در پایان با بیان اینکه ارائه خدمات فقط در حوزه های مرتبط با توانبخشی محدود نشده است گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا نیز تسهیلگران با کمک دهیاران به توزیع مواد بهداشتی چون ماسک، الکل و .... و نیز ضدعفونی روستاها جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا پرداخته اند.

کد خبر 31768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد