بازدید از مراکز کودکان کار و خیابان شهید فهمیده

برای بررسی ظرفیتهای موجود جهت اجرایی شدن طرح اقدام و عمل حمایت از کودکان دکتر حیدری از مرکز کودکان کاروخیابان شهید فهمیده بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی استان البرز، صبح امروز دکتر «اسدالله حیدری » به همراه معاون اجتماعی استان به منظور بررسی ظرفیت های موجود جهت اجرایی شدن طرح اقدام و عمل حمایت از کودکان کار و خیابان به بازدید مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان شهید فهمیده پرداخت.

دکتر حیدری اظهار داشت : برنامه اقدام و عمل جهت حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان (رویکرد دوستدار کودک) راهکاری است که در بهزیستی کشور به آن رسیده اند و قراراست بزودی آن را در استان البرز با راه اندازی یک یا دو مرکز اجرایی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود : امید داریم که با راه اندازی این مرکز کلیه کودکان کاروخیابان واجد شرایط ساماندهی شوند.

وی در ادامه افزود : در حال حاضر در سطح استان ۳ مرکز خاص کودکان کار و خیابان داریم که ۲ مرکز به صورت روزانه و یک مرکز شبانه روزی فعالیت میکند.

وی ادامه داد: دو برابر کودکان ایرانی، اتباع غیر ایرانی هستند که این ها فقط می توانند از مراکز روزانه حمایت و خدمات دریافت نمایند.

وی اضافه کرد :طبق آیین نامه نمی توانیم کودکان اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند را نگهداری نماییم و ۶۵ درصد کودکانی که از مراکز ما خدمت می گیرند، کودکان اتباع و عمدتاً افغانی هستند.

وی عنوان کرد : در قانون حمایت از ۱۹۲ کودک کاروخیابان بر عهده بهزیستی گذاشته شده است و ما در حال حاضر به  ۷۰۰ کودک در حال ارائه خدمات هستیم در واقع ۵ برابر تکلیفی که داریم عمل کردیم.

کد خبر 31761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد