اهم پروژه های افتتاح شده بهزیستی خراسان شمالی در ایام الله دهه مبارک فجر

افتتاح ۱۱۷  واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در ایام الله دهه فجر از مهمترین پروژه های افتتاح شده بهزیستی خراسان شمالی بشمار می آید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی اظهار کرد: یکی از مسؤولیت ها و وظایف سازمان بهزیستی، رسیدگی به وضع معلولان جامعه است. سازمان بهزیستی، در کار برنامه ریزی و درمان، و یا نگهداری از این معلولان تلاش می کند و با خدمات رایگان خود،باری از دوش خسته خانواده های این نیازمندان بر می دارد.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی، سازمان بهزیستی کشور، به عنوان یک واحد بزرگ اجتماعی با حجم قابل توجهی از معلولان و اقشار آسیب پذیر جامعه رو به روست که پاسخگویی به نیازهای مختلف این قشر، مسؤولیت سنگینی است که بر عهده سازمان بهزیستی است.
قربانی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از۱۰۷ هزار و ۵۰۰ مددجو تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: آمار ارائه شده از مجموع مددجویان به تفکیک شامل  ۲۵ هزار و ۳۴ نفر معلولین،  ۹ هزار نفر زنان سرپرست خانوار و همچنین ۶۰۸ نفر کودکان بد سرپرست و بی سرپرست است که بصورت مستمر و غیرمستمر از خدمات بهره مند میشوند.
وی افزود: از این تعداد ۲۴هزار و ۴۳۷ نفر مستمری بگیر واحد توان بخشی و ۱۱هزار و ۲۷ نفر مستمری بگیر در واحدهای اجتماعی هستند.
این مسوول افتتاح ۱۱۷  واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی را مهمترین پروژه های افتتاح شده بهزیستی خراسان شمالی در ایام الله دهه فجر دانست و گفت: ۱۱۷ واحد مسکونی باحضور وحید قبادی دانا معاون وزیر کشور  بصورت ویدیو کنفرانس برای مددجویان بهزیستی این استان افتتاح شد. از این تعداد  ۸۱ واحد مربوط به خانواده های دارای یک معلول و۳۶  واحد آن نیز مختص خانواده هایی دارای دو معلول هستند. 
وی بابیان اینکه بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت شده است، تصریح کرد:  هزینه های صدور پروانه، نقشه های تیپ و هزینه های برقراری انشعاب برای همه مددجویان رایگان بوده و سهم بهزیستی در این پروژه اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان بوده است.
 قربانی بااشاره به اینکه کل تسهیلات اشتغالزایی این استان۳۱میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است، خاطر نشان کرد: تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بابت اشتغال ۴۳۰مورد پرداخت شده و مبلغ وام به مددجویان از ۲۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون متغیر است.
وی در پایان افزود: در حال حاضر 70 درصد جذب اعتبار داشتیم و مابقی مبلغ مربوطه به مشکل سازمان با برخی از بانکها برمیگردد.

کد خبر 31753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد