اهدای  ۱۰۰ نسخه کتاب بریل به کتابخانه های عمومی تبریز

اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی ۱۰۰ نسخه کتاب به خط بریل به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

دکتر فرگل صحاف در آیین اهدای کتب مذکور با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کلیه اقشار جامعه  جهت ارتقاء سطح علمی افراد جامعه، کتابها را دنیای وسیعی از دانش و تجربه خواند و ابراز داشت : بهزیستی استان در راستای توسعه خدمات فرهنگی و دسترس پذیری افراد نابینا و کم بینا به منابع مطالعاتی به ویژه کتب زیارتی ، ادعیه‌ها و همچنین کتاب های قرآنی و معارف اسلامی اقدام به تهیه کتابهای مذکور کرده است.

وی با بیان همکاری تنگاتنگ فی مابین اداره کل بهزیستی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اشتغال چهار نفر از نابینایان در بخش کتابهای بریل این کتابخانه را از نکات مثبت و نشانه تدابیر ارزشمند مدیریتی عنوان کرده و اظهار داشت : انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دو اداره کل،  برگزاری نشست های کتابخوانی و کارگاه های آموزشی در راستای ارتقاء سطح علمی و فناوری های روز نابینایان حاکی از تلاش برای برابری دسترسی معلولین به امکانات فرهنگی و از اهم زمینه های همکاری بین دو اداره کل می باشد.

دکتر ساعی، مشاور مدیر کل بهزیستی استان در امور معلولان و مسئول بخش نابینایان کتابخانه های عمومی استان نیز گزارش جامعی از عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان  در زمینه ی فعالیت های آن اداره کل در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نابینایان  طی سال گذشته ارائه داد.

شایان ذکر است در این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  با اهدای  لوح سپاس از تلاش های ارزنده ی مدیرکل بهزیستی استان در راستای هموار نمودن و فرهنگ سازی در مسیر کسب علم و دانش برای نابینایان تجلیل کرد.

کد خبر 31751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد