در رسانه| مشغول به کار بودن بیش از یک هزار مددجوی بهزیستی در همدان

همدان- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند، مطرح کرد: بهزیستی استان همدان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

حمیدالله فارسی در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان، با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند، مطرح کرد: بهزیستی استان همدان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به آن ها اعطا شده است، به وضعیت پیش روی احداث مساکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان همدان اشاره کرد.

فارسی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر سال جاری بالغ بر دو هزار و ۳۸۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در سطح کشور افتتاح شد، خاطرنشان کرد: ۴۳ مورد از مساکن مددجویی متعلق به مددجویان بهزیستی استان همدان بود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه هر کارفرمایی که ۵۰ مددجوی بهزیستی را بر سر کار ببرد، دو و نیم میلیارد وام کم بهره هفت ساله دریافت می کند، خاطرنشان کرد: حق بیمه این افراد نیز به صورت رایگان است.

مسئول اداره فناوری اطلاعات اداره کل بهزیستی استان همدان نیز در ادامه، از راه اندازی مراکز مثبت زندگی در سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مأموریت های سازمان بهزیستی رو به افزایش است، سازمان بهزیستی تصمیم گرفته مراکزی راه اندازی کند تا خدمات به راحتی ارائه شود.

سیما معصومیان با بیان اینکه علت راه اندازی این مراکز کاهش تردد مددجویان، تسهیل ارائه خدمات و الکترونیکی کردن خدمات است، به همین منظور سامانه لایف پلاس طراحی شده، خاطرنشان کرد: سهمیه استان همدان ۴۸ مرکز بوده که ۱۶ مرکز در شهر همدان است و به هر مرکز ۴۵۰ پرونده دادیم که در حال پایش اطلاعات پرونده ها هستند. در ضمن در سال جاری ۹ دوره آموزشی مجازی با شرکای کاری داشتیم که تا ۱۵ اسفند به پایان می رسد.

کد خبر 31750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد