در رسانه |فجر ۴۲ واگذاری ۴۲ واحد مسکونی به معلولان همدان

رئیس سازمان بهزیستی استان همدان از واگذاری ۴۲ واحد مسکونی به معلولان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با واگذاری ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی به معلولان تحت پوشش بهزیستی سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت، ۴۳ واحد مسکونی در استان همدان به معلولان تحت پوشش بهزیستی این استان تحویل شد.

در آئین بهره‌برداری از این واحدها که در روستای ملوسان نهاوند به نمایندگی از سراسر استان برگزار شد مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در چند ماه گذشته ۴۶ واحد به خانواده‌های دارای معلول واگذار شد علاوه بر آن عملیات اجرایی ۱۰ واحد دیگر آغاز شد به طوریکه قرار است کمتر از یک‌سال دیگر این واحدها را هم تحویل دهیم.

مهدی دیناروند ادامه داد: هزینه ساخت این مسکن‌ها ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که ۷۲۰ میلیون آن توسط سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، یک میلیارد و هشتصدمیلیون تومان با تسهیلات بانکی کم بهره و مابقی توسط خود خانوارها تأمین شده بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۲۲ واحد به این خانواده‌ها واگذار شده است افزود: ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر در استان همدان دارای معلولیت هستند و سازمان بهزیستی متولی اصلی معیشت و ایجاد تسهیلات برای این افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تلاش ما این است که بتوانیم با کمک مردم و سایر ارگان‌ها شرایطی فراهم کنیم تا این افراد بتوانند یک زندگی آبرومند در کنار خانواده خود داشته باشند، خاطرنشان کرد:کمک‌رسانی به این افراد یک کار دسته جمعی است و همه باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

 رئیس اداره بهزیستی نهاوند نیز گفت: این اداره در سال جاری در زمینه مسکن معلولین به ویژه خانواده های دارای۲ معلول اقدامات خوبی انجام داده که تا حدودی بخشهایی از مشکلات آنها کاهش یافته است.

مریم سلگی افزود: این اقدامات شامل پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، اقدام در جهت ساخت واحدهای مسکونی و پرداخت وام بلاعوض بوده است.

وی در این رابطه افزود: در سال جاری۱۳۴ میلیون تومان کمک هزینه تامین مسکن به ۱۸ خانوار از معلولین پرداخت شده و ۱۱ خانوار دیگر برای دریافت‌ وام ودیعه مسکن ۲۰ میلیون تومانی معرفی شده اند که تا کنون هشت خانوار آنها وام را دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند با بیان اینکه در سال جاری کار ساخت مسکن برای هفت خانوار ۲ معلولی روستایی آغاز شده و ۴۲ خانوار تک معلولی دیگر نیز برای ساخت خانه معرفی شده‌اند افزود: به منظور کمک به خانوارهای دارای۲ معلول از سوی بنیاد مسکن نهاوند به پنج خانوار تحت پوشش وام بلاعوض پرداخت شده است.

قابل ذکر است که صبکانون فرهنگی ورزشی  شهدای فرهنگی این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در محله قدیمی پای قلعه نهاوند افتتاح و به بهره برداری رسید.

این کانون دارای سالن ورزشی، کلاس‌های آموزشی،   سایت کامپیوتر، کلاسهای آموزشی، آمفی تئاتر و کتابخانه میباشد کوه از کلنگ آن از سال ۸۷ به زمین شده است.

کد خبر 31747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد