گناوه| ۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان گناوه راه‌اندازی می شود

رئیس بهزیستی گناوه گفت: باهدف ارایه خدمات سطح یک این سازمان به افراد زیرپوشش، سه مرکز مثبت زندگی در این شهرستان در حال آاده سازی جهت راه‌اندازی ‌است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مینا شهابی رئیس بهزیستی گناوه گفت :مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)، مراکزی غیردولتی است که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با کسب پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک این سازمان را در بستر فناوری اطلاعات برای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کنند.

وی اظهار کرد: از سه مرکز مثبت زندگی در این شهرستان، ۲ مرکز در بخش مرکزی و یک مرکز در بخش ریگ راه‌اندازی شده‌است.

رئیس بهزیستی گناوه افزود: تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری، افزایش رضایتمندی مردم و ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی، کاهش تصدی گری دولت، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از عمده اهداف راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی است.

شهابی گفت: این مراکز ۲۲ خدمت را در سطح اولیه خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری برعهده خواهند گرفت که در قبال هر فعالیت، یارانه لازم به آنان از طریق سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی، برحسب تعیین موقعیت جغرافیایی و براساس محل سکونت مددجویان در محلات شهری و روستایی که بیشترین حجم نفرات تحت پوشش را داشته‌اند، تاسیس شده‌است و بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک فعالیت می‌کنند.‌
رئیس بهزیستی گناوه بیان کرد:  ۴۵۰ خانوار در هر مرکز تحت پوشش و حمایت  قرار می‌گیرند ‌و به ازای هر ۱۵۰ خانوار یک مددکار اجتماعی خدمات رسانی می‌کند.

وی یادآورشد: سه هزار و ۴۸۹ نفر مددجو، تحت پوشش بهزیستی شهرستان گناوه  قرار دارند و از این مجموع یکهزار و ۱۸۲ نفر مستمری بگیر هستند که پرونده آنان به مراکز مثبت زندگی انتقال داده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد

کد خبر 31719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد