دسترسـی افراد دارای معلولیــت به اماکن شهری در استقلال افراد بسیار موثر می باشد

خلیل انتظاری شهردار گلوگاه، با حضور در اداره کل بهزیستی مازندران با دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی در این دیدار بر مناسب سازی فضاهای شهری جهت دسترسی معلولین تاکید کرد و گفت: مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در دسترسی پذیری همه آحاد جامعه به ویژه معلولین به امکانات شهری اهمیت ویژه ای دارد و سبب مشارکت همه آحاد جامعه در فعالیت های مختلف و در نتیجه رسیدن به اهداف عالی کشورمی شود.

وی با بیان اینکه دسترسی‌پذیری معلولین به امکانات شهری گام نخست توانمندسازی و خدمت‌رسانی به آنان است، افزود: دو درصد ازجمعیت استان به عنوان افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که با توجه به این مسئله دسترسـی این افراد به اماکن شهری درکــاهش فقر، ایجاد اشتغال، خودکفایی و استقلال آنان بسیار موثر می باشد که امید است شهرداری های استان در جهت مناسب سازی شهری برای افراد آسیب دیده گام های اساسی بردارند.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه مناسب سازی دسترسی سایر افراد را نیز به اماکن شهری فراهم می کند، ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده حدود 40 درصد از افراد جامعه نیازمند استفاده از امکانات مناسب سازی هستند و این افراد نه تنها معلولین که سالمندان، کودکان، زنان باردار و  ..... هستند.

کد خبر 31718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد