دغدغه مند بودن مسئولین در زمینه مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت در راستای احقاق حقوق شهروندی آنها

دغدغه مند بودن مسئولین در زمینه مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت می تواند برای پیشبرد اهداف مد نظر موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری، مدیرکل بهزیستی استان در جلسه هم اندیشی با شهردار و مسئولین شهری شهرداری با موضوع مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای افراد دارای معلولیت گفت: ده درصد جمعیت استان را جانبازان و معلولان تشکیل می دهد که باید در راستای احقاق حقوق شهروندی آنها تلاش کرد.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: با توجه به اینکه تا سی سال آینده کشور ما جزو کشورهای با بالاترین قشر سالمند خواهد بود، باید برای مناسب‌سازی‌ پیاده‌روها، رمپ‌های ورود به ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، سرویس بهداشتی و نصب آسانسور اقدام کرد.

عسگری خاطر نشان کرد: بر اساس قانون حمایت از افراد دارای معلولیت باید شرایط به گونه ای باشد که حق شهروندی این افراد رعایت شده و در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن به نحوی عمل شود که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها به صورت برابر و همانند افراد عادی مهیا باشد.

شهردار شهرکرد نیز از آمادگی شهرداری برای پیگیری امور مربوط به افراد دارای معلولیت خبر داد و بیان کرد: شهرداری آمادگی برای پیگیری امورات مشترک با بهزیستی و رفاه افراد آسیب پذیر، اقدامات لازم را انجام دهد و در بودجه سال آینده اعتبارات لازم را پیش‌بینی خواهد کرد.

بهادر عبدالغنی افزود: مناسب‌سازی معابر و بازسازی آنها برای استفاده معلولان، ازبرنامه های در اولویت شهرداری است و سعی شده تا جایی که امکان دارد معابر شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولان و افراد کم توان، مناسب‌سازی شود.

کد خبر 31709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد