تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی خراسان رضوی برای اجرایی کردن سند ملی سالمندان امضا شد

بهزیستی خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد نیل به اهداف سند ملی سالمندان، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

موضوع این تفاهم‌نامه، همسوسازی سیاست‌ها و تقویت همکاری‌های بین‌بخشی و برون‌بخشی به منظور ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده‌ی سالمندی و توانمندسازی سالمندان، اعلام شده است.

در نسخه‌ای از این تفاهم‌نامه که در اختیار روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی قرار گرفته، طرفین تفاهم، متعهد شده‌اند که یک نماینده برای پیگیری این تفاهم‌نامه معرفی و جلسات مشترک ماهیانه برگزار کنند تا اقدامات و برنامه‌هایشان در این زمینه هماهنگ و همسو باشد.

مدت اجرایی این تفاهم‌نامه تا پایان ۱۴۰۴ می‌باشد که حدود ۵ سال شمسی را در برمی‌گیرد.

در این تفاهم‌نامه، بهزیستی متعهد شده که استانداردهای سراهای سالمندان را بهبود بخشد و کمک به تأمین وسایل توانبخشی و کمک‌درمانی سالمندان را در دستور کار قرار دهد.

همچنین همکاری در زمینه شناسایی و مراقبت از سالمندان جمعیت هدف بهزیستی، از تعهدات این نهاد شمرده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقابل متعهد گردیده در زمینه‌ی آموزش سالمندان، مدرسین و آموزش‌دهندگان سالمندان و مراقبین آنها تلاش نماید و در این مسیر از فن‌آوری‌های نوین آموزشی، انتقال دانش در حوزه‌ی سالمندی و پژوهش بهره‌مند شود و برای سالمندان، پرونده‌ی الکترونیک تشکیل دهد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی متعهد گردیده در مدت تفاهم‌نامه، سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان را از طریق توسعه کمی و کیفی اقدامات پیشگیرانه برای سالمندان با هموارسازی مسیر دسترسی به آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه، جلب مشارکت بخش غیر دولتی و ترویج سبک زندگی سالم، ارتقا بخشد.

طرفین تفاهم‌نامه همچنین توافق کرده‌اند که جلسات کمیته‌ها و نشست‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها و نیز آموزش‌ها و کارگاه‌ها را مطابق پروتکل‌های بهداشتی و حتی الامکان به صورت مجازی تشکیل دهند.

کد خبر 31691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد