قوچان | گشایش ساختمان استاندارد مرکز حرفه‌آموزی پسران دارای معلولیت در قوچان

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، در این مرکز ۵۰ پسر بالای ۱۴ سال دارای معلولیت ذهنی و جسمی حرکتی، مهارت‌های حرفه‌ای را آموزش می‌بینند.

مسعود فیروزی در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز کارآ از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و کارنامه‌ی خوبی در تریبت و آموزش مددجویان داشته است.

وی افزود: وقتی صاحبان و مدیران مراکز غیر دولتی برای تأسیس یا تکمیل مراکز خود اقداماتی چون ساخت و بهسازی مراکز را انجام می‌دهند علاوه بر اینکه استمرار و پایداری فعالیت‌ ایشان در کنار بهزیستی مسجل می‌شود، بسیاری از دغدغه‌های آنان نیز کاهش یافته و تمرکزشان بر افزایش کیفیت خدمات به مددجویان عزیزمان مصروف می‌گردد.

وی تأکید کرد: این افزایش کیفیت، بالندگی آموزش و توانمندسازی واقعی مددجویان را که هدف غایی بهزیستی است محقق می‌سازد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۳ مرکز حرفه‌آموزی معلولین در استان خراسان رضوی فعال هستند که ۹ مرکز در مشهد و بقیه در شهرستان‌های بزرگ استان مستقر می‌باشند.

فیروزی گفت: به مددجویان مراکز درجه یک که بر اساس کیفیت و شرایط مرکز این رتبه را دریافت کرده‌اند ماهانه ۷۵۳ هزار تومان و به مددجویان مراکز درجه ۲ مبلغ ۶۷۲ هزار تومان یارانه از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل مرکز کارآ نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: مرکز کارآ ۵۰ نفر ظرفیت دارد که ۳۰ نفر از مددجویان آن یارانه‌ی بهزیستی را دریافت می‌کنند.

عباس گلشاهی گفت: ساختمان جدید مرکز با استانداردهای آموزشی منطبق است و دارای کلاس‌های هنری، ورزشی، مهارت حرفه‌ای، کاردرمانی و روان‌شناسی می‌باشد.

کد خبر 31688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد