۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
چرا اورژانس اجتماعی ایجاد شد؟

رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران به چرایی ایجاد این مجموعه و چهار هدف آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، علی اصغر یوسف زاده گفت: مجموعه «اورژانس اجتماعی» با هدف جایگزینی مداخلات روانکاوری و مددکاری به جای مداخلات پلیسی و قضایی ایجاد شد.

وی افزود: این مجموعه چهار برنامه بر عهده دارد که اولین آن «درگاه» ۱۲۳ است. به صورتیکه اگر کسی نیازمند کمک باشد با این شماره تلفن، تماس گرفته و همکاران اپراتور ما در صورت تشخیص نوع مشکل و اینکه شخص تماس گیرنده جز جامعه هدف ما است یا خیر، به تیم‌های سیار اطلاع می‌دهد.

رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران درباره دومین برنامه این مجموعه ادامه داد: «تیم‌های سیار» شامل یک خودرو ون، یک مددکار و یک روانشناس مجهز به لباس فرم اورژانس اجتماعی، به محل مورد نظر اعزام می‌شوند. به عنوان مثال زنی که توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با ما تماس می‌گیرد و تیم سیار برای مداخلات اجتماعی وارد عمل می‌شوند.

وی اظهار کرد:برای هر نوع مشکل، یک نوع پروتکل وجود دارد. در همین مثال اگر این خانه برای زن امن تشخیص داده نشود، همکاران ما فرد را با ون‌های مخصوص، به «مراکز مداخله در بحران» انتقال می‌دهند. البته این امر با حکم قضایی انجام می‌شود.

یوسف زاده با اشاره به برنامه سوم این مجموعه گفت: این مراکز، فضای فیزیکی و امنی هستند که این افراد به مدت ۲۱ روز در آنجا نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در این بازه زمانی همکاران مددکار و روانشناس ما تلاش می‌کنند مشکلات را رفع کرده و ساماندهی صورت گیرد. در مرحله اول ما تلاش می‌کنیم محیط امن شده و فرد به خانه بازگردد، اما اگر این مسئله امکان پذیر نبود، نسبت به تواندسازی فرد اقداماتی صورت می‌گیرد.

رییس اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران درباره برنامه چهارم این مجموعه ادامه داد: «پایگاه خدمات اجتماعی» چهارمین خدمت ما هستند. این پایگاه ها، توسط سازمان‌های مردم نهاد و کیلینیک‌های مددکاری در مناطق آسیب خیز ایجاد شده اند.

وی اظهار کرد: افراد آسیب پذیر در این مناطق شناسایی شده و اقدامات به موقع برای کنترل آسیب انجام می‌شود.

کد خبر 31686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد