کبودراهنگ| ارائه خدمات نگهداری وآموزشی در مرکز ماده ۱۶ به معتادان متجاهر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: معتادان متجاهر از سطح استان همدان جمع‌آوری و در مرکز نگهداری، درمان وکاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی پذیرش می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی  شهرستان کبودراهنگ، رضا جعفری نیکو  با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان همدان اظهار کرد: در راستای جمع آموری معتادان متجاهر وظایفی برای دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف پیش‌بینی شده است و در واقع نیروی انتظامی وظیفه جمع‌آوری، دادستانی و قوه قضائیه وظیفه ترخیص و همچنین سازمان بهزیستی  وظیفه نگهداری را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمهیدات ویژه‌ای برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان همدان در نظر گرفته و مرکز قرنطینه با ظرفیت ۳۰ نفر وبا رعایت پروتکل بهداشتی وفاصله گذاری تجهیز شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاطرنشان کرد: برهمین اساس معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سطح شهر به مرکز قرنطینه ارجاع وپس از انجام تست کرونا چنانچه علائمی نداشته باشند در این مراکز نگهداری و پس از گذشت دو هفته در مراکز ماده ۱۶ پذیرفته ودر صورت مثبت بودن تست در مرکز ایزوله تحت نظر کادر درمان نگهداری می‌شوند.

این مرکزدارای یک سالن قرنطینه افراد مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹،   دو سالن نگهداری ودرمان ویک سالن اداری و ۴ سالن آموزشی و حرفه آموزی با هدف ایجاد اشتغال در رشته های جوراب بافی، تریکو، سفال گری، لباس بیمارستانی و بلوک زنی  فعال می باشد که مددجویان در مدت اقامت در مرکز مشغول به آموزش ودر نهایت با معرفی به مرکز فنی وحرفه ای موفق به اخذ گواهینامه مهارت می شوند که بعد از ترخیص از مرکز می توانند با توجه به آموزش وگواهینامه مشغول بکار شوند.

کد خبر 31675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد