در رسانه| مناسب سازی فضای شهری برای معلولین به کجا رسید؟

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: مطالبات ما از سازمان ها برای مناسب سازی فضای شهری و محوطه ادارات جهت استفاده معلولین در دستور کار است.

به گزارش تبریزبیدار، فرگل صحاف در  جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار این سایت خبری مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای فضاسازی مناسب شهری برای استفاده معلولین صورت گرفته، افزود: اداره کل بهزیستی به عنوان دستگاه مطالبه گر برای مناسب سازی اماکن نظر می دهد و محوطه کلیه دستگاه های اجرایی و اماکن شهری باید مناسب برای استفاده معلولین شود، بر همین اساس امسال ۱۱۰ منزل معلول و ۱۳ خودرو در حیطه برای معلولان، مناسب سازی شده است.

آذربایجان‌شرقی پنجمین استان پیر کشور

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در استان ۱۳ هزار نفر معلول بالای ۶۰ سال وجود دارد اظهار داشت: طبق جمعیت ۴ میلیون نفری، ۴۲۱ هزار نفر بالای ۶۰ سال هستند و آذربایجان‌شرقی پنجمین استان پیر کشور است.

وی همچنین با اعلام اینکه توانمندسازی معلولان و ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان جزو اولویت های بهزیستی است، خاطر نشان کرد: تا پایان سال تعداد مددجویانی که تسهیلات دریافت می کنند به سه هزار نفر می رسد.

صحاف اظهار داشت: برای خانواده های یک تا دو معلول در طول یک سال ۵۰۰ واحد مسکونی تهیه و احداث شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: برای تامین واحد های مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در شهرها و ۸۵ میلیون تومان نیز در روستاها پرداخت شده است.

صحاف خاطر نشان شد: در ایام کرونایی ۲/۵ میلیارد تومان نیز برای ودیعه رهن و اجاره مددجویان و معلولان استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تهیه و تامین انواع وسایل کمک توانبخشی برای معلولان از دیگر خدمات بهزیستی برای معلولان می باشد اذعان کرد: در طول ۱۱ ماه گذشته ۲۱ هزار قلم به مبلغ ۴ میلیارد تومان برای معلولان خریداری شده است.

صحاف اظهار داشت: ۳۷ هزار و ۸۰۰ کودک غربال شده است که سه دهم درصد کل متولدین نیاز به درمان در ناشنوایی و کم شنوایی داشتند.

وی گفت: ۹۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین در طول ۱۱ ماهه به مددجویان و معلولان بهزیستی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در طول یک سال گذشته توانستیم یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه های آزمایش معلولان را پرداخت کنیم.

کد خبر 31669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد