در رسانه| کمک ۹۰ میلیارد تومانی مردم خیر استان به مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی اظهار داشت: اولویت بهزیستی توانمندسازی مددجویان و افراد تحت پوشش است.

تانیش نیوز| مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با خبرنگاران استان با اعلام این مطلب افزود: توانمند سازی مددجویان به طرق مختلفی صورت می گیرد تامین مسکن از جمله راه های توانمند سازی است.

فرگل صحاف با اشاره به ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای توانمندسازی مددجویان گفت: برای خانواده های دو معلول و بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن و مستضعفان و نهادهای مرتبط ۵۰۰ واحد مسکونی برای این قشر ساخته می شود که از این تعداد ۴۰۰ واحد مسکونی تکمیل و به خانواده های مذکور تحویل داده شده است.

صحاف از پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض شهری و ۸۵ میلیون تومان وام بلاعوض روستایی به مددجویان خبر داد و گفت: مشارکت در ساخت ۶۲ واحد مسکونی برای معلولین و مددجویان با قرارگاه خاتم الانبیا انجام گرفته است که ۲۵ درصد هزینه‌ها از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و ۷۵ درصد نیز از سوی بهزیستی صورت گرفته و در حال احداث است که طی چند ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت مشارکتی ۴۰ واحد مسکونی برای ایتام با مشارکت بنیاد مسکن گفت: مشارکت در ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان با تفاهم نامه بسیج سازندگی و بهزیستی که حدود ۱۱۵ واحد آن در حال آغاز است.

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی افزود: یک و نیم میلیارد تومان وام بلاعوض به دلیل شرایط کرونایی از محل مساعدت‌های بنیاد مستضعفان به عنوان کمک هزینه رهن و اجاره به مددجویان اختصاص داده شده است.

صحاف اشتغال را از دیگر راه های توانمندسازی مددجویان نام برد و گفت: در این راستا ازلحاظ تسهیلات اشتغال، جبران بیمه کارفرمایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به جمعیت هدف و کارفرمایان اعطا شده که تا پایان سال به ۱۲۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی گفت: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ۶۱۰ روستایی جهت ایجاد و توسعه مشاغل روستایی هزینه شده است.

صحاف  از جذب ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در طول یک سال خبر داد و گفت: کمک به حق بیمه خویش فرمایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار هفت میلیارد تومان از جمله عملکرد بهزیستی در این مدت می باشد.

به گزارش تانیش نیوز، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی میزان مشارکت های نقدی و غیرنقدی مردمی و خیران در طول سال جاری را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کمک ها برای ۱۴ هزار و ۵۵۵ مددجو اعطا شده است.

صحاف توسعه مراکز خدمات غیردولتی برای مددجویان و توان خواهان و واگذاری فعالیت های دولت به مردم با فعالیت محله محور را از سیاست های این سازمان دانست و افزود: در این راستا ۱۶۶ مرکز آماده افتتاح و در دست بهره برداری است که در این مراکز ۶۶۴  نفر نیرو جذب شده است.

وی از ارایه خدمات سطح یک برای ۷۵ هزار پرونده الکترونیکی ثبت شده در استان خبر داد و گفت: در طول یک سال سه هزار و ۹۱۶ نفر با انواع معلولیت ها از مراکز خدمات روزانه، خدمت دریافت کرده اند.

صحاف تهیه و تامین انواع وسایل کمک توانبخشی برای معلولان را از دیگر خدمات بهزیستی برای معلولان برشمرد و گفت: در طول یک سال اخیر ۲۱ هزار قلم خدمات از جمله ویلچر، تشک مواج، برجسته نگار، توالت فرنگی و ساعت گویا با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان برای معلولان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به خرید خدمات دندانپزشکی، فیزیوتراپی و توانبخشی از بخش خصوصی برای مددجویان خبر داد و افزود: امسال برای خرید این نوع خدمات ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۴۲۱ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۶۰ سال بوده و از لحاظ سالمندی، پنجمین استان در کشور هستیم، گفت:‌ ۱۱ درصد جمعیت کل استان سالمند هستند، در حالی که میانگین کشوری ۹.۲۸ درصد است.

صحاف با بیان این‌که جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود، گفت: تعداد سالمندان بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی  ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که ۵.۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی، خدمات مستمر و ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات غیرمستمر دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۹ مرکز نگهداری شبانه‌ی بهزیستی استان برای نگهداری سالمندان بی‌سرپرست وجود دارد که ۳۹۰ نفر یعنی یک دهم درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به  فعالیت مراکز نگهداری روزانه‌ی بهزیستی استان، گفت: در این مراکز، خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، آموزشی و… برای سالمندان ارائه شده و بنیاد فرزانگان نیز در استان برای رسیدگی مشکلات سالمندان تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که ۱۷۶۰ خانواده‌ی چند قلو در استان داریم، گفت: ۳۷۴۰ قل کودک در استان وجود دارد که از سوی بهزیستی حمایت می‌شوند و خانواده‌های دارای سه قلو نیز هر ماه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۴۳مهد شهری و ۴۱۵ مهد روستایی در استان، گفت: ۴۶هزار کودک تحت پوشش مهدکودک‌های شهری و روستایی استان هستند.

وی با بیان این‌که مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست چهار گروه است، گفت: مرکز دختران شش تا ۱۲ سال، مرکز دختران ۱۲ تا ۱۸ سال، مرکز پسران ۶ تا ۱۲ سال و مرکز پسران ۱۲ تا ۱۸ سال در این رابطه فعال بوده و در کنار این مراکز، ۲۴ مرکز غیردولتی نیز در استان وجود دارد که ۲۶۵ کودک در آن‌ها نگهداری می‌شود.

وی از شناسایی خانواده های دارای دو یا سه معلول در استان خبر داد و افزود: ۲۱۰ خانواده دارای بیش از سه معلول و ۱۴۵ خانواده سه معلول در استان تاکنون شناسایی شده اند.

صحاف با اشاره به غربالگری منظم پنج هزار خانواده دارای معلول گفت: در طول سه سال، هفت هزار و ۳۰۰ نفر کمک هزینه غربالگری به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در ارتباط با کودک آزاری اخیر در شهرستان عجبشیر گفت: اخیرا یک مورد کودک آزاری در شهرستان عجبشیر در فضای مجازی احساسات مردم را جریحه دار کرده بود که پس از دستگیری متهمین اعتراف کردند هدفشان تنها شوخی بوده و کودک از این کار خوشش می آمده است که در نهایت با تعهد والدین متهم از زندان آزاد شد.

وی همچنین به حمایت سازمان بهزیستی از بیماران دوجنسی «ترنس» اشاره کرد و گفت: پس از طی تمامی مراحل قضایی و پزشکی قانونی، سازمان بهزیستی هزینه های عمل و بیمارستان را پرداخت می کند.

کد خبر 31668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد