پیاده راه فردوسی سنندج برای تردد معلولین مناسب سازی نشده است

معاون هماهنگی و امورعمرانی استانداری کردستان گفت: علیرغم تمام تلاش‌ها در ساخت پیاده راه فردوسی سنندج، اما مناسب سازی خوبی برای تردد افراد معلول و سالمند در نظر گرفته نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر استان امروز با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل بهزیستی، نمایندگان فرمانداری، انجمن ضایعه نخاعی، شهرداری و شورای شهر در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد.

شهرام ملکی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری کردستان در این جلسه گفت: با وجود تمام تلاش‌ها برای ساخت پیاده راه فردوسی سنندج، اما در حال حاضر مناسب سازی خوبی برای تردد افراد معلول و سالمند در این پیاده راه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه پروژی پیاده راه فردوسی نیمه تمام است و برخی از کارهای مربوط به تاسیسات کارباقی مانده بیان کرد: جهت تسهیل در تردد معلولین و سالمندان نقاط ضعف موجود در پروژه توسط کمیته تخصصی رصد شده و اصلاحات پیگیری و درکمترین زمان ممکن برای بهعبود اوضاع در جامعه هدف باید انجام شود.


سید صباح قریشی مدیرکل بهزیستی استان، در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان، اظهار کرد: اهداف ستاد، مناسب سازی و توجه به تامین نیازهای معلولان است که باید به یک مطالبه عمومی بین مردم و مسئولان تبدیل شود.

وی، مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی را کوچکترین کاری دانست که می‌توان برای معلولان انجام داد و افزود: با توجه به اینکه روشندلان کارهایی را انجام داده‌اند که افراد سالم توان انجام آن را ندارند، نباید هرگز از انجام کاری ناامید شوند.

مدیر کل بهزیستی استان کردستان گفت: اهداف ستاد مناسب سازی باید به صورت یک خواسته درونی و وظیفه شرعی باشد و تا خود ما نخواهیم نمی توانیم کاری را انجام دهیم.

 مسئولان باید در تمام استان افراد معلول را بیش از پیش حمایت کنند و مناسب سازی ساختمان‌های عمومی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات ستاد مناسب سازی، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که این خواسته‌ها تنها به بهزیستی اختصاص داده نشود و به عنوان یک حقوق شهروندی تمام ادارات پای کار بیایند.

در این جلسه مصوب شد تا در سطح شهرستان‌ها جلسات همراه با جلسات استانی توسط فرمانداران برای پیگیری مطالبات جامعه هدف در حوزه شهری و روستایی برگزار شود.

همچنین مصوب شد تا شهرداری‌ها در لایحه عوارض سال ۱۴۰۰ سرفصل تحت عنوان مطالعه موردی برای بازنگری طرح‌های عمران شهری تعریف شده و برای آن اعتباری لازم پیش بینی شود.

کد خبر 31664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد