توانمندسازی 500 کودک کار تهرانی در سال 99

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۹۹ قانون جدیدی در خصوص حمایت از کودکان کار داشتیم و در همین راستا بهزیستی استان تهران فعالیت جذب و توانمندسازی کودکان را از مرداد سال ۹۹ آغاز کرد و تاکنون حدود ۵۰۰ کودک شناسایی و توانمند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری آنا، مهدی خانکه در ارتباط با مانور اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران همزمان با ایام دهه فجر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اولویتی که بهزیستی استان تهران به بحث کودکان کار دارد در دهه فجر پیروزی  انقلاب اقدام به برگزاری مانوری با عنوان «نه به کار کودکان» کرد. در این مانور اورژانس اجتماعی در ۴۲ نقطه که کار کودکان در آنها رواج دارد حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: در این مانور که با حضور خودروهای اورژانس اجتماعی در نقاط پرآسیب شهر برای کودکان کار صورت پذیرفت تلاش کردیم تا بار دیگر توانمندی لجستیکی و تخصصی بهزیستی را در این حوزه به نمایش بگذاریم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان این‌که امسال سازمان بهداشت جهانی امسال را با عنوان «ممانعت از کار کودک» معرفی شده، گفت: ما در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۹۹ قانون جدیدی در خصوص حمایت از کودکان کار داشتیم و در همین راستا بهزیستی استان تهران فعالیت جذب و توانمندسازی کودکان را از مرداد سال ۹۹ آغاز کرد و تاکنون حدود ۵۰۰ کودک جذب و توانمند شده‌اند.

خانکه با بیان این‌که همکاران ما در کنار مدافعان سلامت از زمان شیوع کرونا فعالیت داشتند، گفت: خوشبختانه همکاران من در اورژانس اجتماعی حتی در زمان اوج شیوع کرونا نه تعطیلی و نه تأخیری در ارائه خدمات داشته و شرایط پرتراکمی را پشت سرگذاشته‌اند و حتی در زمان سرمای هوا هم از مردم خواستیم تا در صورت مشاهده افراد بدون اسکان در سطح شهر با خط ۱۲۳  اورژانس اجتماعی تماس گرفته تا این مرکز نسبت به رفع مشکل آنها اقدام کند.

وی در پایان در خصوص هدف اصلی اجرای مانور اورژانس اجتماعی هم گفت: یکی از مهم‌ترین علل این اقدام این بود که بار دیگر این مرکز را به مردم معرفی کنیم و بگوییم که اگر مشکل اجتماعی را در سطح شهر می‌بینید برای رفع آن با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرید. این مرکز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه زمان‌هایی که خانواده نمی‌تواند نقش حمایتی خود را به‌درستی انجام دهد آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

کد خبر 31656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد