بانک ها و اماکن زیر مجموعه وزارت رفاه مناسب سازی می شوند/ صدور مجوز مراکز غیر دولتی وزارت رفاه منوط به مناسب سازی اماکن خواهد بود

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مناسب سازی ساختمان های اداری، اماکن عمومی و بانک های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر قبادی دانا با بیان اینکه تاکنون ۵۳۷ جلسه ستاد در استان ها از سال ۱۳۹۲ برگزار شده است گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۵ جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور مطابق ماده ۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تشکیل شده که ۱۰ جلسه آن از سال ۱۳۹۷ تا کنون بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با توجه به مصوبات شانزدهمین جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی کشور با توجه به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: در این جلسه مقرر شد؛  معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را برای مناسب سازی ساختمان های اداری و اماکن عمومی تحت نظارت، اعم از دولتی و خصوصی ظرف مدت سه ماه به عمل آورند.

وی به مناسب سازی امکان تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود:  همچنین مقرر شد تمهیدات لازم برای صدور فعالیت مراکز غیر دولتی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشروط به مناسب سازی و دسترس پذیری برای افراد دارای معلولیت باشد و مراکزی که از قبل مجوز داشتند در مدت ۶ ماهه موظف به مناسب سازی ساختمان ها و محیط برای این افراد هستند.

قبادی دانا همچنین گفت: همه شعب بانک های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بانکهای توسعه تعاون و رفاه کارگران) در سراسر کشور ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ صورتجلسه می باید نسبت به مناسب سازی تعدادی از باجه های خدمات بانکی و دستگاه های خودپرداز برای بهره برداری افراد دارای معلولیت اقدام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به پیشنهاد یک روز در تقویم کشور برای روز مناسب سازی تاکید کرد و افزود: مکاتبه با شورای فرهنگ عمومی کشور برای نامگذاری یک روز برای نهضت مناسب سازی در تقویم کشور، رونمایی از کتاب قوانین و آئین نامه های مناسب سازی و نشان مناسب سازی ساختمان های تراز معلولان و برگزاری جلسه فوق العاده در اردیبهشت ماه سال آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین و مدیران شرکت ها و بانکهای تابعه برای پیگیری گزارش اقدامات انجام گرفته از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی همچنین در پایان به برگزاری سه جلسه گذشته در استان یزد، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن مجموعه تحت مدیریت گفت و تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری مناسب،   امکان ایحاد دسترس پذیری مناسب و انجام فعالیت های افراد دارای معلولیت به طور مستقل در سطح شهر های سراسر کشور فراهم شود.

کد خبر 31654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =