فریدن| اعتبارات بهزیستی جوابگوی نیاز مددجویان نیست

فرزانه یسلیانی رییس اداره بهزیستی شهرستان فریدن در نشست خبری با هفته نامه دالانکوه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن  به اهداف سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حقیقت وظیفه و هدف اصلی این سازمان رسیدگی، حمایت و توانمندسازی افراد آسیب پذیرجامعه مثل زنان سرپرست خانوار و آسیب دیگان اجتماعی و افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فریدن: یسلیانی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه دالانکوه به اقدامات انجام شده در خصوص اشتغال زایی جامعه هدف بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان و معتادین بهبود یافته اشاره کرد و گفت: استفاده از صندوق های خرد مالی، گروه های همیار، وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی، شرکت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای از جمله راهکارها و اقدامات انجام شده در جهت اشتغالزایی جامعه هدف می‌باشد.
وی مهترین مشکل بهزیستی را عدم تناسب وظایف و مسئولیت ها با میزان اعتبارات عنوان کرد و افزود: در واقع میزان مسئولیت‌ها و فعالیت‌های محوله به سازمان بهزیستی خیلی بیشتر از میزان اعتباری است که در اختیار این ارگان قرار گرفته و این منابع محدود جوابگوی انتظاراتی که از بهزیستی دارند، نیست.
فرزانه یسلیانی با بیان اقدامات انجام شده در رابطه با شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: با کمک سازمان بهزیستی و خیرین تعدادی پک بهداشتی تهیه و دراختیار جامعه هدف قرار گرفت، اداره و مراکز تحت نظارت بهزیستی به صورت روتین و روزانه ضد عفونی می‌شود، بازدیدهای حضوری از مراکز کنسل و به صورت آنلاین انجام می‌شود. همچنین جهت اطلاع از خبرهای مهم مربوط به کرونا و اطلاعیه های مربوط به بهزیستی کانالی در فضای مجازی برای مددجویان ایجاد شده است.
وی در رابطه با انتظارات اداره بهزیستی از نماینده شهرستان در مجلس اظهار داشت: از انجایی که اعتیارات بهزیستی جوابگوی مددجویان نیست، از نماینده محترم تقاضا داریم در بحث اعتبارات و همچمین طرح ها و لوایح مربوط به حمایت از جامعه هدف بهزیستی همانطور که قبلا هم عنایت داشتند؛ یار و یاور بهزیستی باشند. 
وی همچنین افزود: مشارکت‌های مورد نیاز بهزیستی فقط جنبه مشارکت مالی نیست، بلکه تعامل فکری و مشارکت اجتماعی می‌تواند در راستای کمک به بهزیستی موثر باشد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان فریدن در پایان گفت: بنده و تمام همکاران پرتلاش، خالصانه و با عشق خدمت می‌کنیم چرا که جامعه هدف ما آسیب پذیرترین و درمانده ترین قشر جامعه هستند و از طرفی هم به خاطر عدم اجرای کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت مورد ظلم واقع شده اند. بنابراین نیاز است بیشترین حمایت و پشتیبانی صورت گیرد.
 

کد خبر 31639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد