در مراکز +زندگی هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور حذف فرآیندهای موازیکاری را از مزایای مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و گفت: در این مراکز هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد و از شبکه‌های موجود در جامعه مانند نهادهای غیردولتی بهره می‌برد و تصدی‌گری را از دولت به حداقل می‌رسانند. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، گفت: امیدواریم با تاسیس این مراکز یک پازل به پازل های تکمیلی سازمان خدمات بهزیستی اضافه شود و در نهایت رضایتمندی گروه‌های هدف ما، کاهش هزینه‌ها و رضایتمندی مردم و کارکنان ارائه دهنده خدمات را ایجاد کند.

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، گفت: بهزیستی بیش از ۴۰ سال فعالیت می‌کند و از سویی متولی ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود و خدمات ارزشمندی را در این ۴۰ سال به جامعه ارائه داده اما لازم است به آن فعالیت‌های خوب، فعالیت‌هایی اضافه شود که بتواند جوابگوی نیاز مردم در حال حاضر باشد.

وی، افزود: با توجه به اینکه گروه‌های هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری دارای شرایط و ویژگی‌های جسمی و روحی روانی خاص هستند، بنابراین در ساده‌سازی فرآیندها و همچنین دسترسی آنها باید اقداماتی اساسی را انجام بدهیم.

نظم‌ده، یادآور شد: سازمان بهزیستی جزو سازمان‌هایی محسوب می‌شود که دارای قوانین و اسناد بالادستی مناسبی است. برای توسعه فعالیت‌ها از بحث تاسیس و بهره‌برداری از مراکز مثبت زندگی را دارد.

وی، گفت: در مدیریت عملکرد تاکید بر نظارت و شفاف‌سازی است. مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خدمات به شکل الکترونیکی انجام می‌شود. 

نظم‌ده، ادامه داد: این خدمات الکترونیکی شفافیت را به شکل چشمگیری نسبت به ارائه خدمات به شکل فیزیکی ارتقا می‌دهد. یکی دیگر از اهداف اساسی این مراکز افزایش دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان است. 

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، تاکید کرد: خوشبختانه یکی از ویژگی‌های این مراکز افزایش و تسهیل گروه‌های هدف است. از سویی کاهش ترددهای غیرضروری مخصوصا در کلانشهرها به ویژه برای افراد عادی جامعه زحمات و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و هزینه‌های زیادی به روی دوش سیستم‌های دولتی می‌گذارد. این مدل خدمات در مراکز مثبت زندگی به شکل چشمگیری ترددها را کاهش می‌دهد و به نوعی منابع موجود را بهینه استفاده می‌کند.

نظم‌ده، افزود: هنگامیکه سازمانها، خدمات آی تی و مبتنی بر خدمات الکترونیک دارند و امکان توسعه دولت الکترونیک وجود دارد ایستادن در مدل خدمات‌های تاریخ مصرف گذشته و سنتی به شکل فیزیکی اشتباه بزرگی است. این اوضاع به معنای واقعی پرت منابع است. 

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، گفت: یکی دیگر از اهداف مراکز مثبت زندگی، افزایش رضایتمندی مردم است. واقعیت این است که یکی از بهترین ارزیاب‌ها در ارائه خدمات سازمان خود مردم و گروه‌های هدف هستند. یکی از مشکلاتی که امروز گروه‌های هدف ما در ارتباط با خدمات بهزیستی مطرح می‌کنند عدم دسترسی یا شفاف نبودن فرآیند خدمات است که در این مراکز مثبت زندگی این موانع به شکل چشمگیری برداشته می‌شود. 

وی حذف فرآیندهای موازیکاری را از مزایای مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و در پایان یادآور شد: در این مراکز هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد و از شبکه‌های موجود در جامعه مانند نهادهای غیردولتی بهره می‌برد و تصدی‌گری را از دولت به حداقل می‌رسانند. 

کد خبر 31622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد