۱۳۳ فرد مبتلا به اوتیسم در قزوین زیر پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۳۳ فرد دارای اختلال طیف اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از این اداره کل خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: افراد تحت پوشش را افراد چهار تا ۳۹ سال تشکیل می دهند ولی بیشتر این افراد در سنین هفت، ۱۱ و ۱۲ سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل این افراد هزینه های درمان و توانبخشی طولانی مدت آنهاست،گفت: یک مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه اوتیسم در استان و در شهر قزوین با ظرفیت ۵۰ نفر فعال بوده و خدمات مختلفی را به این طیف ارایه می کند.

این مسوول با اشاره به مشکلات موجود برای خدمات رسانی هر چه بهتر به این افراد، افزود: از آنجایی که در کل استان یک مرکز و آن هم در شهر قزوین دایر است، دوری راه و مسافت برای افرادی که از شهرستان های اطراف مجبور به حضور در مرکز هستند باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه تداوم و اثربخشی آموزش ها شده است.

وارثی اضافه کرد: هزینه های هنگفت آموزش شامل گفتاردرمانی، کار درمانی ذهنی، مهارت آموزی به صورت طولانی مدت منجر به تحمیل هزینه های اقتصادی سنگین بر خانواد ها می شود که این موضوع روند درمان این طیف را با مشکل رو به رو کرده است.

این مسوول با اشاره به اینکه خانواده ها نیاز به حمایت های روحی و روانی بسیار زیادی به لحاظ تاثیر نامطلوب این اختلال بر کل خانواده دارند، اظهار داشت: سازمان بهزیستی علاوه بر پرداخت کمک هزینه یارانه افراد مراجعه کننده به مرکز توسط بهزیستی به میزان سرانه ۸۰۰ هزار تومان، سایر خدمات توانبخشی شامل خدمات درمانی و حمایتی را در صورت نیاز خانواده و وجود اعتبارات لازم ارایه می کند.

وی همچنین گفت: همچنین طرح غربالگری اوتیسم همزمان با اجرای کشوری در استان قزوین و ازطریق هماهنگی با مرکز آموزشی اوتیسم اجرا می شود

کد خبر 31619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد