بیش از هفت هزار کودک قزوینی غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هفت هزار و ۲۲۴ کودک قزوینی از ابتدای امسال به منظور پیشگیری از انواع معلولیت‌ها تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت های جسمی با اجرای برنامه ها و طرح های پیشگیرانه در جهت کاهش بروز برخی از انواع معلولیت ها فعالیت می کند.

وی با اشاره به برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، گفت: این برنامه به منظور شناسایی و پیشگیری نوزادان و شیرخواران دارای اختلالات شنوایی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و هم اکنون در سطح بیمارستان هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

این مسوول افزود: براساس این برنامه، نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی که در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان مستقر هستند سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع خواهند شد تا در آنجا پس از انجام آزمایش های تشخیصی تحت درمان قرار بگیرند و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع شوند.

وارثی اضافه کرد: این مرکز در سال ۹۸، ۱۵ هزار و ۹۲۲ نوزاد را غربالگری کرد که امیدواریم این عدد را سال به سال افزایش دهیم و با اطمینان بیشتری فعالیت های شنوایی نوزادان را پیش ببریم.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: البته شیوع ویروس کرونا و موضوعات بهداشتی، مقداری این طرح را با مشکلاتی روبه رو کرده است ولی با توجه به رعایت شدید دستورالعمل های بهداشتی امیدواریم این طرح به خوبی هر چه بهتر پیش برود

کد خبر 31618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد