در رسانه| افتتاح همزمان ۹۲ واحد مسکونی مددجویی در آذربایجان شرقی

فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی طی گفت‌وگو با خبرنگاران که در قالب دومین تور رسانه‌ای در دهه فجر ۹۹ صورت گرفت، اظهار داشت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر شاهد واگذاری ۹۲ واحد مسکونی در سراسر استان هستیم که ۴۹۱ مسکن هم باید تا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تبریز یازار از سراب، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امروز طی گفت‌وگو با خبرنگاران که در قالب دومین تور رسانه‌ای در دهه فجر ۹۹ صورت گرفت، اظهار داشت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر شاهد واگذاری ۹۲ واحد مسکونی در سراسر استان هستیم که ۴۹۱ مسکن هم باید تا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تخریب خان‌ های مددجویان در زلزله سال ۹۸ گفت: در زلزله سال ۹۸ حدود ۷۰ خانه مددجویان و معلولان بهزیستی به‌طور صد در صد  در شهرستان سراب تخریب شد که اکنون درحال ساخت است و امروز هم ۳۳ واحد به مناسبت ایام دهه فجر واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی در ادامه ضمن تشریح نهضت مسکن، افزود: از ابتدای نهضت مسکن تا به امروز ۸ هزار و ۳۲۲ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی داده شده است که در تحقق این امر قرارگاه خاتم، بسیج، سپاه، بنیاد مسکن و…  بهزیستی را یاری کردند که از این افراد تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین با تشریح فعالیت‌های مراکز مثبت زندگی بیان کرد: در سطح آذربایجان‌شرقی، ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی توسط بخش خصوصی و زیر نظر بهزیستی برای ارائه خدمات به مددجویان و معلولان مجوز صادر شده است که هفت مرکز مربوط به شهرستان سراب است و در روزهای آینده همزمان و به‌صورت کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

با حضور مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، یک مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در سراب با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص مراکز بازتوانی یادآور شد: بیست و نهمین مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد استان در شهرستان سراب افتتاح شد که ظرفیت ۶۰ نفر معتاد را دارا می‌باشد و در این مرکز در زمینه کاهش اعتیاد و بازتوانی فرد، فعالیت خواهیم داشت.

فرگل صحاف تشریح کرد: هدف نهایی ما بازتوانی فرد معتاد است که بعد از مرحله سم‌زدایی و درمان، فرد معتاد به فرد سالم ‌تبدیل می‌شود و جهت بازگشت عادی به جامعه، زمینه لازم برای اشتغال فرد معتاد را فراهم می‌سازیم و مشاوره‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی داده می‌شود تا بتوانیم شاهد بازگشت عادی این افراد جامعه باشیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در سفر به شهرستان سراب ضمن دیدار با کارکنان بهزیستی، از مرکز اورژانس اجتماعی سراب همچنین از مرکز خیریه نگهداری معلولان و سالمندان سردهای سراب نیز بازدید و در جریان اقدامات و فعالیت‌های مراکز قرار گرفت.

کد خبر 31602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد