در رسانه|روند خدمات رسانی در بهزیستی به سمت تخصصی شدن پیش می رود

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به تاسیس سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: روند خدمات رسانی این سازمان به عموم مردم و جامعه هدف روز به روز به سمت تخصصی شدن پیش می رود.

«زهرا همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: از بدون تاسیس بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات این سازمان به نزدیک  200ماموریت افزایش و برخی خدمات به عنوان نیاز اصلی مددجویان تقویت شده است.

وی یکی از مهمترین این خدمات  که در راستای توانمندسازی جامعه هدف می باشد تامین مسکن مددجویان عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت های این سازمان احداث مسکن بوده که در این زمینه تاکنون دو هزار و ۷۸۳واحد مسکونی با مشارکت این سازمان برای مددجویان احداث و تحویل شده است.

 همتی توانمندسازی مددجویان را از اهداف اصلی  این سازمان اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی این سازمان توانمندسازی  سالانه 10 درصد جامعه هدف بوده تا به خودکفایی و استقلال مالی دست یابند و در این زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از طریق بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی و توانمندی روانی و اجتماعی جامعه هدف از برنامه های این سازمان دراین راستا دانست

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص مددجویانی که فاقد توانایی لازم برای اشتغال  هستند گفت: در این زمینه با پرداخت مستمری، کمک هزینه معیشت، حق پرستاری،تامین وسایل توانبخشی و بهداشتی از این افراد حمایت می شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: بهزیستی در طول سال تلاش دارد متناسب با تغییرات و آسیبهای جامعه با ایجاد مراکز مختلف نظیر مراکز مشاوره، مراکز کاهش آسیب، خانه های امن زنان، خانه سلامت دختران ، مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابان و غیره خدمات لازم تخصصی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی را به مددجویان و عامه مردم ارایه کند.

پیشگیری از معلولیت ها

 مدیرکل بهزیستی استان ایلام یکی دیگر از خدمات این اداره کل را اقدام های پیشگیرانه برای شیوع معلولیت عنوان کرد و گفت: ارایه مشاوره های ژنتیک، غربالگری شنوایی نوزادان، بینایی سنجی کودکان، پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین و غیره نیز در طول سال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی اظهار کرد: بهزیستی در سالهای اخیر همچنین از محل جلب مشارکت های مردمی با جلب اعتماد خیرین و احاد مردم خدمات مختلفی به مددجویان ارایه که مهمترین آن احداث شیرخوارگاه بوده که 100درصد آن از محل مشارکت مردم تامین شده است.

همتی یادآور شد: همچنین در این مدت سعی شده متناسب با اصل 44قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی از طریق سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم بخشی از خدمات این سازمان  به مردم ارایه شود.

پایان پیام/

کد خبر 31600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد