در رسانه| روند خدمات رسانی بهزیستی به سمت تخصصی شدن پیش می رود

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به تاسیس سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: روند خدمات رسانی این سازمان به عموم مردم و جامعه هدف روز به روز به سمت تخصصی شدن پیش می رود.

زهرا همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بدو تاسیس بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات این سازمان امروز به نزدیک ۲۰۰ ماموریت افزایش و برخی خدمات به عنوان نیاز اصلی مددجویان تقویت شده است.

وی یکی از مهمترین خدمات در راستای توانمندسازی جامعه هدف را تامین مسکن مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت های این سازمان احداث مسکن است که در این زمینه تاکنون ۲ هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی با مشارکت این سازمان برای مددجویان احداث و تحویل شده است.

وی توانمندسازی مددجویان را از اهداف اصلی این سازمان اعلام کرد و یادآور شد: برنامه ریزی این سازمان توانمندسازی سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف است تا به خودکفایی و استقلال مالی دست یابند و در این زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از طریق بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی و توانمندی روانی و اجتماعی جامعه هدف از برنامه های این سازمان در این راستا است.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص مددجویانی که فاقد توانایی لازم برای اشتغال هستند، گفت: در این زمینه با پرداخت مستمری، کمک هزینه معیشت، حق پرستاری،تامین وسایل توانبخشی و بهداشتی از این افراد حمایت می شود.

همتی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه، اضافه کرد: بهزیستی در طول سال تلاش دارد متناسب با تغییرات و آسیبهای جامعه با ایجاد مراکز مختلف نظیر مراکز مشاوره، مراکز کاهش آسیب، خانه های امن زنان، خانه سلامت دختران ، مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابان و غیره خدمات لازم تخصصی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی را به مددجویان و عامه مردم ارایه کند.

پیشگیری از معلولیت ها

وی یکی دیگر از خدمات این اداره کل را اقدام های پیشگیرانه برای شیوع معلولیت عنوان کرد و گفت: ارایه مشاوره های ژنتیک، غربالگری شنوایی نوزادان، بینایی سنجی کودکان، پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین و غیره نیز در طول سال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

همتی اظهار داشت: بهزیستی در سال های اخیر همچنین از محل جلب مشارکت های مردمی با جلب اعتماد خیرین و احاد مردم خدمات مختلفی به مددجویان ارایه که مهمترین آن احداث شیرخوارگاه بوده که ۱۰۰درصد آن از محل مشارکت مردم تامین شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت سعی شده است متناسب با اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی از طریق سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم بخشی از خدمات این سازمان به مردم ارایه شود.

۳۸ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 31598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد