دوام زندگی‌های منجر به طلاق چقدر است؟

بر اساس اعلام داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، متوسط عمر ازدواج‌هایی که منجر به طلاق شده اند، ۹ سال بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پایه داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر شده‌اند ۹ سال بوده است.

در سال ۱۳۸۹، ۸۹۱ هزار و ۶۲۷ ازدواج و در سال ۹۵، ۱۸۱ هزار و ۴۹ رویداد طلاق ثبت شده که بیشترین مقدار را طی ۵۰ سال اخیر به خود اختصاص داده است.

در سال ۱۳۵۴ تعداد ۱۵۳ هزار و ۸۸۲ ازدواج و در سال ۱۳۵۸، ۱۵ هزار د ۲۵۳ رویداد طلاق ثبت شده که کمترین مقدار را طی ۵۰ سال اخیر به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در سال ۹۷ در کشور به ازای هر هزار نفر از جمعیت ۷ ازدواج و ۲ طلاق رخ داده است و جالب است بدانید که حدود نیمی از ازدواج‌های زنان در سال ۹۱ که به طلاق منجر شده مربوط به زنان دهه هفتاد بوده است، این زنان به طور متوسط در ۱۷/۳ سالگی در سال ۹۱ ازدواج کرده و پس از ۲/۳ سال از زندگی مشترک در سن ۲۰/۱ سالگی طلاق را تجربه کردند.

همچنین سهم زنان متولد دهه ۶۰ که در سال ۹۱ ازدواج کرده و تا پایان سال ۹۸ طلاق را تجربه کردند ۳۹ درصد بوده است. این زنان به طور میانگین در ۲۵ سالگی ازدواج کرده و بعد از گذشت ۲/۲ سال از زندگی مشترک در سن ۲۷/۷ سالگی طلاق گرفته اند.

کد خبر 31593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد