در رسانه | افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت پذیرش سالمندان در گلستان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان با اشاره به افتتاح یک مرکز جدید نگهداری سالمندان در استان گفت: پذیرش سالمندان در گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت.

حمید دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: مرکز شبانه روزی آموزشی و توانبخشی سالمندان با ظرفیت ۵۰ نفر طی دهه فجر در گلستان افتتاح شد.

دهقان توضیح داد: دو مرکز نگهداری سالمندان با ظرفیت ۱۹۰ نفر در استان مشغول فعالیت بود که با افتتاح این مرکز، ظرفیت به ۲۴۰ نفر افزایش یافت.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان بیان کرد: از این تعداد ۱۸۰ نفر به صورت یارانه‌ای و مابقی به صورت آزاد پذیرش می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین مرکز شبانه روزی آموزشی و توانبخشی بیماران روان مزمن در شهرستان علی آباد با ظرفیت ۶۰ نفر به بهره برداری رسید.

دهقان توضیح داد: سه مرکز شبانه روزی آموزشی و توانبخشی بیماران دارای اختلال اعصاب و روان در استان به ظرفیت ۲۳۰ نفر فعال بوده که از این تعداد ۲۰۰ نفر به صورت یارانه‌ای و مابقی آزاد پذیرش می شوند.

وی همچنین از افتتاح خانه حمایتی آموزشی و توانبخشی افراد دارای معلولیت ذهنی پسران بالای ۱۴ سال به ظرفیت ۱۰ نفر در شهرستان گرگان خبرداد.

دهقان گفت: در استان گلستان ۱۱ مرکز شبانه روزی آموزشی و توانبخشی افراد دارای معلولیت ذهنی با ظرفیت اسمی ۵۴۷ نفر در حال فعالیت هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان اظهارکرد: اعتبارات این طرح ها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده و این سه مرکز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: اشتغالزایی کل این طرح ها ۳۵ نفر به صورت تمام وقت و ۳۰ نفر به صورت پاره وقت است.

دهقان گفت: معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی، مجموعه‌ای است که اقدامات هدفمندی را در جهت قادرسازی شخص معلول به منظور دستیابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، روانی و اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌ کند.

دهقان اضافه کرد: این معاونت متولی افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی، ناشنوایی، نابینایی وروانی مزمن و سالمندان است.

کد خبر 31567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد