۱۷۰ ریز فعالیت در ۴ حوزه تخصصی در بهزیستی به جامعه هدف ارائه می شود

ارائه خدمات در حوزه اجتماعی و تامین رضایت و آسایش جامعه منوط به همدلی و تعامل بیش از پیش کلیه دستگاههای اجرایی است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان  در ایام الله دهه فجر با  سعید متقی  فرماندار شهرستان گرمسار  دیدار کرد .

ایزدپور در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب یاد شهید گرانقدر دکتر محمد علی فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور را گرامی داشت و افزود: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است و به گفته دکتر فیاض بخش متولی کسانی است که صدایشان به گوش کسی نمی رسد .

ایزدپور سپس در ادامه خدمت رسانی به عموم و جامعه هدف بهزیستی را از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت:خدمت به هم وطنان در هر جایگاهی در نزد خدای متعال مصداق عاقبت به خیری است .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان از وجود بیش از ۱۷۰ فعالیت در سازمان بهزیستی و در ۴ حوزه تخصصی سخن گفت و بیان داشت:

در سطح استان بیش از ۱۲۰۰۰ معلول شناسایی شده تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان سمنان هستند و این اداره در حال حاضر قریب به ۴۰۰ مرکز در حوزه های تخصصی توانبخشی اجتماعی پیشگیری،خدمات متفاوتی بصورت روزانه و شبانه روزی  به جامعه هدف خود و عموم ارائه می دهد .

ایزدپور ادامه داد: از دیگر خدمات تحت حمایت ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در سطح استان است که  دیگر خدمات که از رده سنی صفر تا سالمندی را در بین جامعه شامل می شود شامل خدمات غربالگری ژنتیک، و درمان اعتیاد خدمات حوزه کودکان و فرزندان بی سرپرست تحت حمایت که در مراکز نگهداری می شوند و همچنین خدمات حوزه توانبخشی شامل خدمات به معلولین سالمندان و همچنین خدمات حوزه مشارکتهای مردمی که مهم ترین آن تلاش در جهت تحویل مسکن و اشتغال جامعه هدف بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ با تلاش این اداره  و حمایت و مشارکتهای خیرین در امر مسکن  ۱۷۶ واحد و در سال ۱۳۹۹ تا کنون ۱۷۰ واحد مسکن تحویل مددجویان گرانقدر تحت حمایت سازمان بهزیستی شد.

علیرضا ایزدپور یکی از رویکردهای اصلی سازمان بهریستی را پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: پیشگیری در هر امری مقدم بر درمان است و سازمان بهزیستی با نگرش به مسائل اجتماعی مانند پدیده کرونا که آن را یک مسئله اجتماعی می داند  در ابتدا خدمات متفاوتی بصورت اجتماع محور و محله محور آغاز نموده است  و در این راستا با نوع نگاه تخصصی و ارائه خدمات  توسط نیروی انسانی متخصص در صدد ارائه خدمات قابل توجهی در سطح کشور علی الخصوص در سطح استان نموده است که یکی از مهم ترین این خدمات گسترش خدمات اورژانس اجتماعی و افزایش ساعات خدمت رسانی ان در چند شیفت کاری توسط کارشناسان حوزه اجتماعی و خط ۱۲۳ است.

مدیر کل بیان داشت: به تبع جمعیت و شرایط فرهنگی و بومی هر شهرستان درسطح استان بهره مندی از خدمات اجتماعی و پیشگیری  بیشتر حس می شود و ارائه خدمات در حوزه اجتماعی و تامین رضایت و آسایش جامعه منوط به همدلی و تعامل بیش از پیش کلیه دستگاههای اجرایی است.

ایزدپور تاسیس مراکز جامع درمان اعتیاد  و وجود یک از بزرگترین این مراکز در شهرستان گرمسار را هم از دیگر فعالیتهای اخیر بهزیستی در کمک و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف معتادین دانست که در این مراکز با ارائه خدمات تخصصی و منسجم در طی یکسال با کمترین هزینه و از طرفی با مشارکت خانواده  در امر کاهش آسیب اجتماعی کمک می کند و هم در امر تقویت زیر ساختها  و ظرفیتهای موجود در این استان و شهرستان که  در جهت اشتغال و توانمند سازی این جامعه  هدف کمک شایانی می شود.

 مدیر کل بهزیستی استان سمنان بهره مندی اداره کل بهزیستی استان سمنان از تکنولوژی خدمات درمانی پیشرفته  دستگاههای رادیو تراپی  در درمان برخی بیماریها با دستور ریاست محترم جمهور در دهه فجر انقلاب را از دیگر افتخارات  سازمان بهزیستی و علی الخصوص اداره کل بهزیستی استان سمنان دانست و اظهار امیدواری کرد انشالله با حمایتهای خیرین و تعاملات مسئولین در سالهای آتی  شاهد گسترش  خدمات کیفی  و قابل توجهی در سطح استان به جامعه  هدف بهزیستی و عموم هستیم.

در ادامه سعید متقی فرماندار شهرستان گرمسار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات اداره کل بهزیستی استان سمنان و اداره بهزیستی شهرستان گرمسار در ارائه خدمات متنوع به عموم و جامعه هدف بهزیستی اظهار داشت: شرایط بومی و اقلیمی شهرستان گرمسار نیازمند توجه بیشتر  در ارائه خدمات اجتماعی است و لازم است با استفاده از فرصت ها و ظرفیتهای این شهرستان  و با تعاملات بیشتر و بهتر در امر اشتغال جامعه هدف این شهرستان گامهای موثری برداشته شود.

متقی بیان داشت: توسعه پایگاههای روستایی  در جهت افزایش فرصت اشتغال با استفاده از فرصتهای موجود در این شهرستان و با  حمایت و همدلی نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد می تواند  در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی  و تقویت خدمات اجتماعی موثر باشد.

کد خبر 31422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد