بهره برداری از ۲۰ طرح اشتغال زایی مددجویان بهزیستی زنجان

در دهه فجر امسال ۲۰ طرح اشتغال زایی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و سلطانیه به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز زنجان ؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ایجاد اشتغال نزدیک به ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ده ماهه امسال خبر داد و افزود:در دهه فجر امسال ۲۰ طرح اشتغال زایی در زمینه‌های دامداری، کشاورزی، خیاطی، فراوری زیتون، خواربارفروشی، تولیدی کفش زنانه، کابینت سازی و... در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و سلطانیه به بهره برداری رسید.

 محمدی گفت: شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه ارتقاءکارایی معلولان به کارفرمایانی که اقدام به جذب افراد معلول می‌کنند، از جمله راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف سازمان بهزیستی می‌باشد.

وی افزود: در راستای تسهیلگری اشتغال مددجویی از طریق تسهیلات بانکی ازمحل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال ۴۱۶ نفر ایجاد اشتغال شده است و از مجموع اشتغال یافته گان درطی امسال ۳۲۰ نفر از افرادتحت پوشش، شهری و ۱۷۴ نفر روستایی است.
 
بهره برداری از ۲۰ طرح اشتغال زایی مددجویان بهزیستی زنجان

محمدی گفت:تسهیلات خود اشتغالی به ۷۸ نفراز مددجویان از طریق سایر منابع، چون CBR، گروه‌های همیار، مراکز غیر دولتی، پرداخت مشوق‌های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی گفت: به منظور تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی از ابتدای امسال تا کنون به ۴۳۷ نفر از افراد تحت پوشش، مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در قالب بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی توسط بهزیستی و به ۳۸ نفر از افراد تحت پوشش شاغل در بخش‌های غیر دولتی نیز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ارتقاءکارآیی معلولان پرداخت شده است.
 
بهره برداری از ۲۰ طرح اشتغال زایی مددجویان بهزیستی زنجان

وی گفت: در راستای حمایت از اشتغال معلولین به اینکه کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌نمایند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۵ سال به کارفرما پرداخت می‌شود همچنین به کارفرمایان در ازای بکارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می‌شود.

کد خبر 31387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد