در رسانه|  ۴۳واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان همدان واگذار می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح کشور واگذار می‌شود که سهم مددجویان استان ۴۳ واحد است

به گزارش ایرنا، «مهدی دیناری» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۸ مرکز مثبت زندگی با هدف تغییر نحوه خدمت‌رسانی به جامعه معلولان در استان همدان راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: مراکز مثبت زندگی خط مقدم خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف این سازمان محسوب می‌شود و در این مراکز برای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار تعریف شده است.

دیناری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با فعالیت در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری ۱۸۰ خدمت به مددجویان ارائه می‌دهد عنوان کرد: مراکز مثبت زندگی جایگزین دفاتری می‌شود که از سالیان قبل فعالیت می‌کردند و تمام مددجوها زیر پوشش خدمات این مراکز قرار می گیرند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان دیناری از اشتغال هزار و ۸۵۰ نفر از جامعه هدف در سال جاری خبر داد و افزود:  ایجاد اشتغال برای هزار و ۹۰۸ مددجوی زیر پوشش در سال جاری از تعهدات این اداره کل است که تاکنون از این میزان ۹۶ درصد محقق شده است.

وی در خصوص ابتلای افراد زیرپوشش بهزیستی به کرونا خاطرنشان کرد: در مدت زمان شیوع کرونا به دلیل رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر کشورهای دنیا میزان درگیری و فوتی افراد زیرپوشش ما کمتر از سایر مردم بود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در استان ۲۲۴ بیمار اوتیسم شناسایی شده که ۲ مرکز به آنها خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: بیماران اوتیسم پرتنش ترین و دردمندترین معلولان هستند و ممکن است به علت شباهت به بیش فعالی و معلولیت ذهنی خانواده ها نتوانند آن را تشخیص دهند.

دیناری با اشاره به اینکه  سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سه شیفت در استان فعال است، خاطرنشان کرد: هفت خودرو خدمات اجتماعی سیار در استان همدان فعال هستند و تیم‌های فعال در این خودروها به ۹۵۷ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی در کل استان خدمات سرپایی ارائه کرده اند.

وی تاکید کرد: بالا بودن رتبه همدان در خودکشی مورد تایید نیست و در این زمینه اورژانس اجتماعی کمک‌رسان خوبی است.

وی ادامه داد:  در بسیاری از موارد خودکشی را می‌توان با اقدامات علمی و عملی پیشگیری کرد هر چند در خودکشی مسائل مختلفی نقش دارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد تماس و درخواست مشاوره با شماره ۱۴۸۰ ثبت شده، اعلام کرد: شماره ۰۹۶۲۸ برای پاسخگویی به سوالات حوزه مواد مخدر و کمپ های ترک اعتیاد به صورت رایگان فعال است و  به تمامی سوالات در این زمینه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب پاسخ می‌دهد.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 31378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد