حضور مدیرکل بهزیستی مازندران در جلسه شورای معاونین بهزیستی کشور

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با حضور در جلسه شورای معاونین بهزیستی کشور به ریاست دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس گزارش عملکردی از بهزیستی استان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  بهزیستی مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران در این جلسه  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، چهل و دومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، گفت: با حمایت ها و همکاری ریاست سازمان بهزیستی و معاونین ایشان و همکاران ما در ستاد استانی اقدامات خوبی در حوزه ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی انجام شده است.

وی به فعالیت مراکز مثبت زندگی در جهت کمک به ارتقا ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و افزود: برای 117 مرکز مثبت زندگی در استان مجوز صادر شده است که از این تعداد 113 مرکز پروانه فعالیت گرفتند و آماده بهره برداری هستند.

 دکترگوهردهی با تاکید بر بازنگری در حوزه IT، ادامه داد: با توجه به خدمات گسترده بهزیستی در سطح استان و کشور امید است بازنگری در تشکیلات حوزه IT  صورت گیرد تا بتوان نیروهای مرتبط با این حوزه تخصصی تر شوند و به لحاظ کمی نیز تعداد آن ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مجوز دو مرکز جامع اعتیاد در شهرستان های جویبار و رامسر صادر شده است، گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خورشید سلامت جویبار همزمان با سراسر کشور افتتاح شد که در آن کارگاه های مهارت آموزی در سه رشته گل و گیاه، خیاطی و پیرایشگری برگزار می شود و با توجه به انعقاد تفاهم نامه با  فنی و حرفه ای استان و شهرداری جویبار مهارت های دیگر نیز به زودی افزوده می شود.

وی به راه اندازی خانه سلامت اشاره کرد و افزود: خانه سلامت شهرستان ساری با کمک خیرین در دو طبقه و مساحت تقریبی 1400 متر مربع آماده بهره برداری است که بزودی با حضور مسولان کشوری افتتاح می شود.

دکترگوهردهی احداث هزار مسکن محرومین برای مددجویان تحت پوشش را از تعهدات بهزیستی مازندران عنوان کرد و ادامه داد: درحال حاضر برای  850 نفر از متقاضیان تحت پوشش بهزیستی پروانه ساخت اخذ شده است و از این تعداد برای 630 نفر ثبت در سامانه انجام شده است.

وی با اعلام اینکه  تاکنون 459 واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی واگذارشده است، خاطرنشان کرد: 111 واحد مسکونی دیگر نیز فردا به مددجویان واگذار می شود که از این تعداد 42 واحد مسکونی مربوط به خانوارهای بالای دو عضو معلول است.

دکتر گوهردهی بیان کرد:  18 مرکز اورژانس اجتماعی، 16 پایگاه خدمات اجتماعی و 18 مرکز خدمات سیار در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه 67 مرکز غربالگری طلاق در حوزه پیشگیری فعال هستند، ادامه داد: جلسات متعددی با دادگستری استان به ویژه حوزه اجتماعی دادگستری برگزار شده است و همه شهرستان ها در این حوزه فعالیت می کنند.

وی با اعلام اینکه مشاوره ژنتیک برای همه افراد دارای بیشتر از دو معلول انجام می شود، گفت: در استان مازندران این خانواده ها شناسایی شدند و تاکنون برای 139 خانوار سه معلول، 29 خانوار 4 معلول و 7 خانوار 5 معلول مشاور ژنتیک انجام شده است.

دکتر گوهر دهی از برگزاری 43 جلسه ستاد کرونا در سطح استان خبرداد و افزود: همکاران بهزیستی حداقل سه نوبت و به صورت فصلی با خانواده های تحت پوشش تماس می گیرند و پیگیر وضعیت خانواده ها هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه وضعیت استان در بیشتر مواقع قرمز بوده است، ادامه داد: با وجود وضعیت شکننده استان، همکاران ما در بهزیستی تلاش کردند که مراکز نگهداری ما کمترین آسیب را داشته باشد.

وی به افزایش جمعیت استان در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: امروزه به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین شاهد مسافرت هموطنان از استان های مختلف کشور به مازندران هستیم که این مسئله خود معضلاتی را برای استان فراهم می کند.

مدیر کل بهزیستی استان به آسیب های اجتماعی شیوع کرونا اشاره و تاکید کرد: با شیوع کرونا در جهان شاهد افزایش بیکاری ، اختلالات روانی به ویژه افسردگی و اختلالات اضطرابی در جوامع هستیم که برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باید اقدامات لازم در حوزه مداخلات روانی و اجتماعی صورت گیرد.

دکتر گوهر دهی با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری بیش از 68 هزار نفر در اورژانس اجتماعی پذیرش شدند، افزود: تنها مرکز نگهداری کودکان معتاد شمال کشور مرکز امید ساری است که نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان خواستار صدور مجوز تاسیس مرکز اوتیسم، مرکز ذهنی زیر 14 سال و مرکز بنیاد ژنتیک در استان شد.

کد خبر 31304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد