شاغلان در مراکز اوتیسم از ایثارگران جامعه هستند

مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اوتیسم با عنوان صدای اوتیسم به عنوان دومین مرکز شمیرانات و چهاردهمین مرکز استان تهران با حضور مدیرکل بهزیستی استان تهران گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این آئین که معاونین توانبخشی و اجتماعی و مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران و سرپرست بهزیستی شمیرانات حضور داشتند، مدیرکل بهزیستی استان تهران با تبریک قرار گرفتن در ایام الله فجر شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بهزیستی عهده دار امور خطیر فراوانی است که فعالیت در حوزه پرمخاطره کودکان دارای اختلال بسیار سخت می باشد و پرمشقت ترین این دامنه، کودکان طیف اوتیسم است.

امین شاهرخی در ادامه با بیان اینکه فعالیت در چنین مراکزی روحیه ای سترگ می طلبد، خاطرنشان کرد: 
شاغلان در مراکز اوتیسم از ایثارگران جامعه امروز هستند.

این مسئول در پایان با تشکر از مدیریت این مرکز و خیران منطقه، افزود: از افتخارات بهزیستی است که امروز دومین مرکز شهرستان شمیرانات وارد مدار خدمات رسانی به این کودکان نازنین می شود.


✔️ حل مشکلات کودکان دارای اوتیسم
سرپرست بهزیستی شهرستان شمیرانات نیز در آئین گشایش صدای اوتیسم، بیان داشت: در این نوع مراکز، با طیفی از کودکان مواجه ایم که علیرغم مشکلات حاد و پیشرفته ولی ظاهر و چهره ای آرام دارند.

علیرضا عمادی با رد برچسب زدن به کودکان تصریح کرد: مشکلات کودکان دارای اختلال اوتیسم با فرآیندهای مختلف توانبخشی از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی و... قابل حل و مرتفع شدن است.

وی در پایان با تشکر از مدیریت مرکز صدای اوتیسم، افزود: این مرکز در فضایی مطلوب و کادری ارزنده فعالیت خود را شروع کرد که این موضوعات در کنار تعاملات کاربردی، نویدبخش ارائه بهینه خدمات به جامعه هدف بهزیستی در این حوزه است.


✔️ توانمندسازی کودکان اوتیسم
صاحب پروانه فعالیت و مسول فنی مرکز صدای اوتیسم نیز با عرض خوشآمد و ارائه گزارشی از این نوع معلولیت در شهرستان شمیرانات، هدف خود را از راه اندازی چنین مرکزی، توانمندسازی کودکان دارای این اختلال بیان کرد و اظهارداشت: خانواده ها فارغ از اینکه در کدام طبقه اقتصادی قرار گرفته اند و بتوانند از امکانات آموزشی و درمانی خاص این اختلال بهره ببرند، از اهداف غایی موسسان صدای اوتیسم است.

 کیانا تقی خان، دغدغه اوتیسم داشتن را عامل گردهم جمع شدن خیران و کادر آموزشی مرکز دانست و بیان داشت: سعی کردیم در فضایی استاندارد و شاداب، آموزش های لازم را به این کودکان دهیم و جز رضایت خداوند در پی موضوع دیگری نیستیم.

گفتنی است، این مرکز با چهارصد و ۵۰ مترمربع مساحت آموزشی و یکصد مترمربع حیاط مناسب سازی شده در ده کلاس، یک اتاق آموزش، یک اتاق بازی و یک واحد کاردرمانی راه اندازی شده و از امکاناتی چون سالن اجتماعات و اتاق انتظار والدین نیز بهره مند است؛ ظرفیت صدای اوتیسم پنجاه کودک است که ۲۵ نفر کادر آموزش دیده و متخصص به صورت تمام وقت و پاره وقت آماده کار با کودکان هستند.

کد خبر 31301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد