شهرری| فوتی‌های کرونایی سالمندان کهریزک کمتر از نورم جهانی

سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: آمار فوتی‌های سالمندان مرکز خیریه کهریزک بر اثر کرونا نسبت به نورم جهانی عدد قابل توجهی نیست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از صدا و سیما، محمدرضا خدابخشی در نشست خبری افزود: کشورهای اروپایی حجم وسیع فوتی داشته اند و میزان فوتی‌های سالمندان مرکز خیریه کهریزک بر اثر کرونا به تصدیق صاحب نظران عدد قابل قبولی است، اما مراقبت‌ها همچنان ادامه دارد و تلاش بر این است که کمترین آمار فوتی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷۵۰ سالمند در مرکز خیریه کهریزک نگهداری می‌شوند، اظهارداشت: از ابتدای شروع ویروس کرونا ۷۰۶ مددجو به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۶۳ نفر نیز جان باختند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری افزود: همچنین ۴۱۶ نفر از پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک و ۴۷ پرسنل سرای احسان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا به این ویروس مبتلا شدند که خوشبختانه همگی بهبود یافتند.

خدابخشی با بیان اینکه مرکز خیریه کهریزک از اولویت‌های دریافت واکسن کروناست، گفت: امسال از زمان آغاز فصل سرما همه سالمندان تحت پوشش مرکز ۲۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا دریافت کردند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ کودک در مراکز نگهداری بهزیستی پذیرش شده اند و ۹۱ کودک از این مراکز به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی تحویل شده است.

خدابخشی اظهارداشت: ۶ مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی به نام شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) برای نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در شهرستان ری وجود دارد که هم اکنون ۱۹۵ کودک و نوزاد در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند و ۲۴۲ فرزند امدادبگیر نیز از حمایت‌ها و خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.  

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ کودک در این مراکز پذیرش شده است همچنین امسال ۹۱ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی تحویل شده است که حدود ۸ کودک نیز در حال طی کردن مراحل برای تحویل هستند.  

سرپرست بهزیستی شهرستان ری افزود: زوجینی که پنج سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد و صاحب فرزند نیستند اولویت اول برای تحویل کودکان را دارند و خانواده‌های دارای فرزند و زنان مجرد در اولویت‌های بعدی هستند.

خدابخشی گفت: کودکان پس از تحویل به خانواده‌های متقاضی به مدت ۶ ماه توسط معاونت اجتماعی و مددکاری سازمان بهزیستی تحت نظر قرار می‌گیرند و پس از آن‌که خانواده‌ها مورد تایید قرار گرفتند می‌توانند برای صدور شناسنامه کودک اقدام کنند.

کد خبر 31289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد