فیروزه | تشکیل سه گروه مجازی جهادی در بهزیستی فیروزه

سه گروه مجازی با اهداف فرهنگی اجتماعی و با راهبرد فعالیت‌های جهادی، با محوریت حل مشکلات امدادبگیران، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، در بهزیستی فیروزه پایه‌گذاری شد.

به گفته‌ی ادمین این تشکل‌های مجازی، گروه موسوم به «توانمندسازی» از کارشناسان روان‌شناسی، کاردرمانی و توانبخشی حرکتی که به صورت داوطلبانه وارد گروه شده‌اند تشکیل شده است.

سمیه سادات حسینی گفت: این گروه ضمن ارائه‌ی مطالب آموزشی، توصیه‌های توانبخشی و دستورالعمل‌های تخصصی مرتبط، مشکلات توانجویان را پاسخگویی می‌کند.

وی در خصوص گروه دیگری که به ترویج نماز اختصاص دارد گفت: به دنبال مصوبه‌ی شورای فرهنگی بهزیستی خراسان رضوی مبنی بر ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی، این گروه را تشکیل دادیم.

وی افزود: این گروه متشکل از ۲۰ نفر از بانوان و مادران مراکز غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی تشکیل شده و محور فعالیت آن، ترویج فرهنگ نماز برای خانواده‌ها می‌باشد.

حسینی ادامه داد: در این گروه عمدتا به شیوه‌های روان‌شناسی، از مادران خواسته می‌شود که  به جای اجبار کودکان به نماز و اعمال دینی، آنها را علاقه‌مند به امور ایمانی نمایند و الگوگیری در خانواده‌ به شکلی باشد که کودکان بتوانند به میل و طبع خویش به این اعمال بپردازند.

ادمین گروه‌های مجازی جهادی بهزیستی فیروزه گفت: گروه دانشجویان توانبخشی و دانشجویان امدادبگیر تحت پوشش، برای آموزش مهارت‌های زندگی و از جمله مهارت‌ تاب‌آوری، کنترل هیجانات، خودآگاهی و جرأت‌مندی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر از یکی از روان‌شناسان زبده‌ی شهرستان به نام خانم پوران فریورنیا بهره‌مند هستیم که به صورت افتخاری به سؤالات دانشجویان پاسخ می‌گوید و مشکلات نظری آنها را برطرف می‌نماید.

کد خبر 31286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد