زاوه | زنان سرپرست خانوار در زاوه خودکفا می‌شوند

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زاوه، آموزش‌های فنی حرفه‌ای را به صورت رایگان فرا می‌گیرند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی زاوه، به جهت بالا بودن برخی آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد، تعداد زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست در این شهرستان در حال افزایش است و لذا آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای می‌تواند راهی برای استقلال و ارتزاق آنان فراهم سازد.

نازنین عجمیان از عقد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره فنی حرفه‌ای زاوه و بهزیستی خبر داد که با کوشش‌های وی و همکارانش میسر شده است.

وی افزود: مطابق این تفاهم‌نامه، زنان سرپرست خانواری که بهزیستی به این اداره معرفی کند به صورت رایگان، آموزش‌های مورد نیاز را فرا می‌گیرند و می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی را برای خود و دیگران ایجاد کنند.

وی همچنین از اعطای تسهیلات اشتغالی به بانوان آموزش دیده یاد کرد و گفت: علاوه بر تسهیلات اشتغالی، با برخی گروه‌های همیار و تشکل‌های غیر دولتی در زمینه‌ی تولید و فروش کالاهایی که بتوان با این آموزش‌ها به آن دست یافت رایزنی شده است.

به گفته‌ی این مسؤول، تا کنون ۵۰ نفر از زنان یکی از روستاهای آسیب‌خیز شهرستان، در زمینه‌ی آموزش خیاطی با روش‌های علمی و توسط کارشناسان ماهر فنی حرفه‌ای، ثبت نام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه‌ی علوم کامپیوتر ۲۰ نفر سهمیه برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی سهمیه برقرار شده که تا کنون از شش نفر ثبت نام به عمل آمده است.

عجمیان گفت: تعداد متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه و نیز رشته‌های شغلی دیگر، زیاد است و در حال رایزنی با نهادهای مؤثر شهرستان هستیم تا بتوانیم سهمیه‌های بیشتری برای این آموزش‌های منظور کنیم.

وی ضمن تقدیر از مدیران فنی و حرفه‌ای زاوه که زمینه‌ی استقلال و ارتزاق سالم زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده را فراهم می‌کنند گفت: تلاش فرمانداری و مسؤولان اجتماعی شهرستان در این زمینه، کمک‌کار بهزیستی بوده و امیدواریم که با همکاری بیشتر این مقامات، بتوانیم آموزش‌های بیشتری را برای این گروه‌ها منظور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: زدودن یا کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ایجاد اشتغال سالم و ارتزاق حلال، یکی از سیاست‌های بهزیستی زاوه است.

کد خبر 31283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد