مرکز سالمندان محیا افتتاح شد

در ادامه اجرای برنامه های ایام الله مبارک فجر انقلاب اسلامی و همزمان با هشتمین روز از این دهه با حضور مدیرکل بهزیستی استان البرز، معاون توانبخشی، معاون مشارکتهای مردمی و رئیس بهزیستی شهرستان کرج مرکز سالمندان محیا افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر «اسدالله حیدری» صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز سالمندان محیا اظهار داشت : بر اساس تحوّل جمعیتی، ایران ۲۰ سال آینده با تعداد زیاد سالمند روبه‌رو است به همین منظور باید برای این قشر از جامعه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه جامعه سالمند امروز ۱۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در استان البرز نیز به همین صورت است، بیان کرد: در همین راستا شورای سالمندی استان جلسات مختلفی را برای ایجاد زندگی بهتر برای سالمندان برگزار کرده است.

دکتر حیدری افزود: باید امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی را برای این افراد گسترش و در دسترس قرار دهیم و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های قابل‌پیگیری در این جلسات مناسب‌سازی در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، مبلمان شهری، پارک‌ها و اماکن عمومی است.

حیدری با عنوان اینکه در حال حاضر استان البرز دارای ۲۰ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان است، گفت: در این مراکز ۹۹۵ سالمند نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۲۸ نفر فاقد سرپرست و مجهول‌الهویه و ۱۸۳ سهمیه عادی و ۶۸۴ نفر بصورت آزاد در حال نگهداری هستند.


وی در خصوص خدمات اینگونه مراکز گفت : در این مراکز خدمات نگهداری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی و مددکاری ارائه میگردد.

دکتر حیدری در خصوص سایر خدمات در حال انجام به جامعه سالمندی افزود: مراکز آموزشی و توان‌بخشی روزانه سالمندان و مرکز توان‌بخشی خدمات در منزل ویژه این افراد از دیگر کارهای انجام‌شده از سوی بهزیستی برای سالمندان است.

کد خبر 31282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد