نیشابور | نظارت هوشمندانه بر کودکان آری؛ کنترل‌گری نه!

دفتر امور اجتماعی بهزیستی نیشابور، به مناسبت هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن، کارگاه آموزشی تربیت فرزند برگزار کرد.

در این کارگاه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن اجتماعات شهید  قاسم سلیمانی برگزار گردید ۲۰ نفر از زنان سرپرستان خانوار تحت پوشش بهزیستی نیشابور شرکت داشتند.

در این جلسه دکتر سعید لطفی، دکترای روانشناسی  کودک در خصوص روش تربیت صحیح فرزندان خصوصا نوجوانان مطالبی ارائه کردند. 

در ادامه‌ی کارگاه، نشست پرسش و پاسخ برگزار و در انتها با حضور رئیس اداره بهزیستی و کارشناسان مرتبط، به دو تن از زنان سرپرست خانوار نمونه، هدایایی به رسم یادبود اهدا و از آنان تقدیر و تشکر گردید.

دکتر سعید لطفی روان‌شناس کودک که مدرس این کارگاه بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این کارگاه راجع به جوانب عمومی تربیت کودک توضیحاتی به شرکت‌کنندگان ارائه گردید.

وی ادامه داد: به خانم‌های شرکت کننده گفته شد که نظارت با کنترل‌گری متفاوت است و آنچه ما را در تربیت کودکان موفق می‌سازد نظارت هوشمندانه و آگاهانه است نه اینکه بخواهیم آنها را تحت کنترل آشکار داشته باشیم زیرا کودکان بشدت در مقابل کنترل‌گری مقاومت می‌کنند و ما به اهداف مورد نظر تربیتی دست نمی‌یابیم.

دکتر لطفی گفت: همچنین در خصوص رشد و تربیت به شرکت کنندگان تأکید کردیم که کودکان در صورتی به تربیت مطلوب می‌رسند که استعدادهایشان شکوفا شود نه اینکه آنها اشخاصی بشوند که ما می‌خواهیم یعنی بخواهیم آنها را در قالب‌هایی که خودمان دوست داریم تربیت کنیم بلکه باید تلاش کرد که استعدادهای وجودی‌شان شکوفا شود.

وی در پایان بر بکارگیری روش‌های نوین تربیتی با مدل اجتماعی امروز برای داشتن کودکانی، مستقل، متعهد، آگاه و مسؤول تأکید کرد.

کد خبر 31281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد