برگزاری دو وبینار آموزشی ویژه خانواده‌های شاغلین بهزیستی خراسان رضوی

مشاور مدیر کل در امور بانوان بهزیستی خراسان رضوی، در دهه فجر و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر، دو وبینار آموزشی برای خانم‌های شاغل و سایر کارکنان این نهاد برگزار کرد.

وبینار آموزشی نخست، با عنوان «مادران، حافظان سلامت خانواده» با محتوای محوریت رفتار مادران در خانواده در دوران شیوع کرونا برای محافظت از سلامت خانواده، و وبینار دوم با عنوان «تفسیر حدیث کسا» با موضوع فرزندپروری،در ایام دهه مبارک فجر و هفته گرامیداشت مقام زن، برگزار گردید.

در وبینار نخست، دکتر مینا دادگستر مقدم، دکترای مشاوره روان‌شناسی، در خصوص نقشی که مادران در دوران محدودیت‌های کرونایی در خانواده به عهده دارند و اهمیتی که می‌توانند در آرامش فرزندان و پیشگیری از خشونت خانگی داشته باشند برای کارکنان شرکت کننده در وبینار، مطالبی را ارائه کرد.

این متخصص روان‌شناسی گفت: مادران می‌توانند با رفتار صحیح و کنترل پرخاش‌های موجود در محیط خانواده که بر اثر وجود اعضای خانواده در دوران محدودیت‌های کرونا در خانه ایجاد می‌شود، نقش مهمی در آرامش فرزندان ایفا نماید.

در وبینار دوم، حجه‌الاسلام شرفی، یکی از استادان حوزه و دانشگاه، در خصوص ارتباط مؤثر اعضای خانواده با کودکان و نحوه فرزندپروری در اسلام برای شرکت کنندگان، سخنرانی کرد.

وی ضمن برشمردن آثار سخن و کلام زیبا از دیدگاه اسلام گفت: کسی که در سخن و کلام، جانب ادب را نگاه دارد و از کلام بد دوری نماید مال و ثروتش افزون می‌شود و برکت و روزی در زندگی‌اش افزایش می‌یابد.

وی همچنین توکل بر خدا در امور، تواضع  و فروتنی، رعایت لطافت و محبت در گفتگو با فرزندان و احترام و رآفت در ارتباط با یکدیگر را از الزامات رفتار در خانواده برشمرد و گفت: اسلام عزیز در مورد تمام اعضای خانواده و رفتارشان با یکدیگر، سفارش‌ها و توصیه‌های بسیار جامع و اخلاق‌مدار را ارائه می‌دهد که در دنیای بسیار پیچیده و پرگرفتاری امروز، می‌تواند راهنمای ما در زندگی باشد و ما را به سرانجام نیکویی برساند.

کد خبر 31280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد