ری|۹۱ درصد مبتلایان به کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان  بهبود یافته‌اند

مدیر بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه فقط ۹۱۷ نفر از مددجویان مراکز نگهداری تحت پوشش این اداره تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: ۹۱ درصد این بیماران بهبود یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، محمدرضا خدابخشی در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: ۶۳ نفر از مددجویان مبتلایان به کرونا طی یک سال گذشته جان باخته اند و ۸۵۴ نفر نیز بهبود یافته اند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه ۷۰۶ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک و ۲۱۱ نفر در آسایشگاه سرای احسان به کرونا مبتلا شده اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۴۳ نفر در آسایشگاه خیریه کهریزک و ۲۱۱ نفر در آسایشگاه سرای احسان به کرونا مبتلا شده بودند و بهبود یافتند.

خدابخشی اضافه کرد: همچنین ۴۱۶ نفر از پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک و ۴۷ پرسنل سرای احسان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا به این ویروس مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه حضور به موقع تیم های دانشگاه علوم پزشکی کشور و کارشناسان شبکه بهداشت در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان مانع از شیوع ویروس کرونا در این مراکز شده است، افزود: سه هزار و ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوآنزا از زمان آغاز فصل سرد سال در مراکز تحت نظر بهزیستی این شهرستان توزیع شده است.

خدابخشی با اشاره به اینکه شهرستان ری دارای ۶ مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است، گفت: هم اکنون ۱۹۵ کودک و نوزاد در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

این مسئول اضافه کرد: امسال ۱۶۰ کودک بدسرپرست و بی سرپرست تحویل مراکز شهرستان ری شده است و از طرفی نیز ۹۱ این مراکز به خانواده های متقاضی نگهداری کودکان تحویل شده است.

خدابخشی با بیان اینکه هم اکنون برای هر کودک مراکز نگهداری شهرستان ری بین ۱۰ تا ۱۵ خانواده متقاضی وجود دارد، اظهار داشت: خانواده ها پس از ثبت نام در سامانه سازمان بهزیستی توسط کمیسیون استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار می گیرند و اگر موقعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده ها مناسب باشد فرایند تحویل کودکان آغاز می شود.

وی یادآور شد: کودکان پس از تحویل به خانواده های متقاضی نیز به مدت ۶ ماه توسط معاونت اجتماعی و مددکاری سازمان بهزیستی تحت نظر قرار می گیرند، آینده کودکان واگذار شده به خانواده ها از اهمیت زیادی برای بهزیستی برخودار است.

این مسئول تاکید کرد: زوجینی که پنج سال از زندگی مشترکشان می گذرد و هنوز صاحب فرزند نشده اند اولویت اول در تحویل کودکان را دارند و پس از آن خانواده ها دارای فرزند و زنان مجرد هستند.

گفتنی است، هم اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی  بهزیستی شهرستان ری هستند و از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

کد خبر 31267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد