نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبار ک فجر نشست خبری مدیر کل بهزیستی، معاونین حوزه های تخصصی استان با اصحاب رسانه برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی در این نشست با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر گفت رسانه ها،خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه باید نسبت به انعکاس صحیح عملکرد دولت تحت لوای نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند، که در این راه تعامل سازنده مدیران بسیار حائز اهمیت است.

مهدی دیناری  در جمع اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه سازمان بهزیستی در سه حوزه تخصصی اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری فعالیت دارد، مطرح کرد: در کنار این حوزه ها، بخش مشارکت های مردمی نیز فعال است و در مجموع، این سازمان ۱۸۰ فعالیت و خدمت را ارائه می نماید.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تصریح بر اینکه حدود ۵۰ هزار مددجو زیرپوشش بهزیستی در سطح استان همدان هستند، اظهار کرد: بر این اساس، با توجه به پراکندگی مددجویان مراکز مثبت زندگی راه اندازی خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی استان در رابطه با بحث کودکان کار گفت: موضوع کودکان کار باید تحت عنوان افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست به شکل خاص از طرف سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گیرد، چرا که این سازمان به لحاظ قانونی وظایفی را در این زمینه دارد.

وی در ادامه در بحث معتادان متجاهر و نحوه نظارت بر مراکز اقامتی خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، وظیفه و رسالت سازمان بهزیستی، توسعه مراکز داوطلبانه یعنی همان مراکز ماده 15 و مراکز کاهش آسیب است که این سازمان به‌قدر توان خود در این زمینه فعالیت کرده است به‌طوری‌که اکنون ارائه خدمات درمان و کاهش آسیب در قالب‌های مختلف مثل دی آی سی، شلتر، تیم‌های سیار و موبایل سنتر، مراکز درمان سرپایی و اقامتی در کشور راه‌اندازی شده است اما نکته قابل توجه باوجوداینکه سازمان بهزیستی مسئولیتی در قبال ماده 16 و درمان اجباری غیر از تأمین مددکار اجتماعی در مراکز موصوف نداشت، اما به‌تدریج و در برخی موارد ناخواسته در این حوزه هم وارد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان در بحث مشارکت های مردمی بهزیستی افزود: ما در تلاش هستیم که حوزه مشار کتهای مردمی رانسبت به سنوات گذشته تقویت کنیم و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان متولی برقراری ارتباط بین نیکوکاران و نیازمندان جامعه با رعایت اصول حفظ عزت نفس و کرامت محرومان، تحقق نیت خیر هموطنان نیکوکار را برای یاری‌رسانی به افراد نیازمند عملی می‌سازدکه امیدواریم با حمایت رسانه ها این امر مهم عملی گردد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح کشور واگذار می‌شود که سهم مددجویان استان ۴۳ واحد است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد تماس و درخواست مشاوره با شماره ۱۴۸۰ ثبت شده، اعلام کرد: شماره ۰۹۶۲۸ برای پاسخگویی به سوالات حوزه مواد مخدر و کمپ های ترک اعتیاد به صورت رایگان فعال است و  به تمامی سوالات در این زمینه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب پاسخ می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در بخش پایانی صحبت های خود از افتتاح ساختمان بهزیستی قهاوند، راه اندازی اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در شهرستان فامنین و افتتاح ۴۳ مسکن برای خانواده های دومعلولیتی و بیشتر در ایام الله دهه فجر سال جاری خبر داد.

لازم به ذکر است در این نشست خبری معاونین حوزه های تخصصی نیز با ارائه گزارش و عملکرد حوزه ها به سوالات مطرح شده خبر نگاران  پاسخ دادند .

کد خبر 31261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد