مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد:

مراقبت شبانه روزی از ۲۸۲ مددجو بهزیستی در شیروان

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از مراقبت شبانه روزی از ۲۸۲ مددجو بهزیستی در شیروان خبرداد و گفت: در ۹ ماه نخست امسال در این مراکز غیر دولتی که شامل۶ مرکز شبانه روزی و ۲ مرکز ویزیت در منزل و ۲ مرکز روزانه و همچنین یک مرکز مراقبین رسمی است بالغ بر ۲۸۲ مددجو در مراکز شبانه روزی نگهداری و مراقبت شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی، اسماعیل قربانی از فعالیت ۹ مرکز واحد توانبخشی غیر دولتی در شیروان خبر داد و گفت: در ۹ ماه نخست امسال در این مراکز غیر دولتی که شامل۶ مرکز شبانه روزی و ۲ مرکز ویزیت در منزل و ۲ مرکز روزانه و همچنین یک مرکز مراقبین رسمی است بالغ بر ۲۸۲ مددجو در مراکز شبانه روزی نگهداری و مراقبت شدند.

وی به  بخشی از اعتبارات مالی پرداخت شده به توانخواهان در ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار جهت وسایل کمک توانبخشی و همچنین ۲۸۴ میلیون و ۲۰۲ هزار ریال بعنوان حق پرستاری از ۵۶ معلول ضایعه نخاعی و ۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای  کمک هزینه لوازم بهداشتی به این ۵۶ نفر اختصاص داده شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: اعتباری نزدیک به ۲۹۱ میلیون و ۳۰۸ هزار ریال جهت هزینه ایاب و ذهاب۱۳۲ معلول وهمچنین  ۵۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای کمک هزینه حق پرستاری و خانواده محور ۲۳ نفر امسال هزینه شده است.

قربانی عنوان کرد: در سال جاری مرکز مهر در این شهرستان با هدف نگهداری و ارائه خدمات به معلولین ذهنی اعم از مرد و زن  ۱۱ مورد  پذیرش و در حال حاضر۵۸ نفر در این مرکز مقیم هستند.

وی بااشاره به مجتمع های توان بخشی در شیروان بیان کرد: در این شهرستان سه مجتمع خدمات بهزیستی بصورت دولتی و غیر دولتی مشغول خدمات رسانی به مددجوها هستند که بیش از ۸۵۶ پرونده توانبخشی در مراکز غیر دولتی و ۴۱۰ پرونده توانبخشی در مراکز دولتی در بخش سرحد و لوجلی و قوشخانه ثبت شده است.

این مسوول تصریح کرد: تعداد کل پرونده های توانبخشی تحت حمایت در این شهرستان ۴هزار فقره پرونده است که از این تعداد۹۰۰ پرونده مستمری بگیر و هزار و ۲۰۰ پرونده افزایش یارانه دریافت می کنند و تعدادی هم پشت نوبت دریافت مستمری هستند که در صورت تامین اعتبار از سازمان بهزیستی کشور مستمری بگیر خواهند شد.

وی افزود: امسال غریب به ۴۳۳ پرونده در کمیسیونهای پزشکی جهت تایید و تعیین شدت معلولیت شرکت کردند که از این تعداد ۳۹۸ پرونده مورد تایید قرار گرفته است.

قربانی خاطرنشان کرد: در حوزه معافیتهای پزشکی امسال غریب به ۱۵۰ نفر از معلولین این شهرستان از خدمت سربازی معاف شدند.

این مسوول تصریح کرد: در خصوص فعالیت توانبخشی مبتنی بر جامعه در حال حاضر ۶ نفر  تسهیلگر در خصوص کلیه خدمات توانبخشی و همچنین در برآورده سازی فرصتها و گسترش اجتماعی شدن معلولین این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان به بخشهای دیگری از عملکرد واحد توانبخشی در شیروان اشاره کرد و گفت: خدماتی چون تحویل کارت معلولین در سه نوبت، تحویل اقلام مورد نیازموجود در انبار به توانخواهان، تشکیل ۳۵۰ پرونده برای افراد تایید شده در کمیسیون پزشکی، تحویل 20 دستگاه ویلچررایگان به توانخواهان، اقدامات غیر مالی مانند انشعابات اب و برق وگاز و پرونده ساختمانی، تحویل سبد کالا به توانخواهان نیازمند، پرداخت فطریه به معلولین واجد شرایط نیازمند، صدور تعداد بیشماری گواهی به ادارت و نهادهای مختلف همچون بنیاد مسکن ، فرمانداری ، شهرداری و ...... و پرداخت کمک هزینه ساخت یا خرید مسکن به معلولین و همچنین پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کار فرمایی به معلولین واجد شرایط بخش های دیگری از فعالیت های واحد توانبخشی در شیروان است.

کد خبر 31244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد