در رسانه|«مثبت زندگی» مرهمی کوچک بر زخم‌های محرومیت شهرستان هلیلان

آسیب‌های اجتماعی در شهرستان هلیلان که به چالشی چندوجهی تبدیل شده نیازمند توجه جدی مسوولین مربوطه است که بر اساس گفته‌ی آنان ساخت پایگاه خدمات اجتماعی و مراکز مثبت زندگی میتواند مرهمی بر مشکلات اجتماعی این شهرستان باشد.

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: هلیلان در سال ۱۳۹۸ با جدا شدن از شهرستان چرداول به شهرستان ارتقاء یافت و تبدیل به یازدهمین شهرستان استان ایلام شد؛ فقر و محرومیت این شهرستان بار سنگینی بر دوش مردمانش شده و سبب مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فراوانی نظیر اعتیاد، خودکشی و... شده است.

سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات از جمله خدمات اجتماعی به مددجویان تحت پوشش خود و همچنین سایر مردم منطقه اقدام به راه اندازی مراکز مثبت زندگی کرده؛ این مراکز در مناطق و محلاتی که به سازمان بهزیستی دسترسی ندارند، احداث می‌شوند تا سبب سهولت دستیابی مردم به این خدمات شود.

شهریور ماه بود که مدیر کل بهزیستی استان ایلام در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس از ساخت یک پایگاه خدمات اجتماعی و دو مرکز مثبت زندگی در شهرستان محروم هلیلان خبر داد, حال پیگیری مراحل ساخت و امور مربوط به این مراکز را در این گزارش مورد توجه قرار داده‌ایم.

احداث دو مرکز مثبت در هلیلان 
 
جلیلیان از ساکنین شهرستان هلیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: برای شهرستان هلیلان دو مرکز در نظر گرفته شده یک مرکز برای بخش زردلان و دیگری بخش توحید است؛ بنابر گفته‌ها تا قبل عید این مراکز به دو نفر از افراد متاقضی و مددجو تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: هلیلان سرشار از آسیب‌های اجتماعی، بیکاری و مشکلات معیشتی است که به دنبال خود مشکلات بیشتری به وجود آورده و سبب بسیاری از آسیب‌های جدی در این شهرستان شده است.

لزوم رفع آسیب‌های اجتماعی

یکی دیگر از اهالی شهرستان هلیلان گفت: امیدوار هستم که این گونه پایگاه‌ها بتوانند بخشی از آسیب‌های اجتماعی که بر روح این مردم مظلوم نقش بسته است را التیام ببخشد.

مراکز مثبت، یک بهزیستی کوچک است

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: مراکز مثبت زندگی، در واقع یک بهزیستی کوچک برای مددجویانی که ساکن مناطقی هستند که به خدمات بهزیستی دسترسی ندارند، است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به مجوز 44 مراکز مثبت زندگی اخذ شده که 42 مرکز آن آماده افتتاح است و امسال به طور رسمی افتتاح خواهند شد و شروع به کار می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام در ادامه گفت: در تمام محلات شهرستان ایلام مراکز مثبت زندگی وجود دارد ک تمام مددجویان برای دریافت خدمات به آن مرکز مراجعه می‌کنند. 

وی افزود: چندین پایگاه اجتماعی در استان ایلام در حال فعالیت هستند که به احتمال زیاد این پایگاه‌ها در مراکز مثبت زندگی ادغام خواهند شد به این دلیل که قرار است مراکز مثبت زندگی کلیه خدمات سازمان بهزیستی را به مردم ارائه بدهد.

همتی ادامه داد: اردیبهشت ماه برای جذب مددکاران در مراکز مثبت زندگی فراخوان داده شد؛ بیشت از سیصد نفر متقاضی این مراکز شدند، که در طی دو مرحله ثبت نام و مصاحبه 44 نفر انتخاب شدند و این افراد در مراکز خود مشغول به کار هستند و دهه فجر کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.

وی در پایان گفت: پرونده‌های تمامی مددجویان تحت حمایت ما به این مراکز داده شده که بررسی شوند و مددکار موظفند برای بررسی شرایط مددجویان به منازل آنها بروند؛ این بازدید از مددجویان از طریق اپلیکیشن صورت می‌گیرد که مددکار موظف می‌شود مکان منازل مددجو را وارد کند و حتما در آن محل حضور داشته باشد تا ثبت نهایی شود این به این معناست که از تمامی منازل مددجویان بازدید می‌شود.

کد خبر 31243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد