تحویل ۱۲۱ قلم اقلام کمک توانبخشی رایگان به توانخواهان بهزیستی استان

طرح راهی به آسمان به همت موسسه خیریه ولیعصر(عج) تهران در استان سمنان اجرایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان طرح راهی به آسمان در قالب اهدای وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل بهزیستی و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه میهمان این برنامه بودند .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین و مددجویان شرکت کننده در مراسم ابراز داشتند : اداره کل بهزیستی استان سمنان با شناسایی دوازده هزار و ۷۲۴ نفر افراد داری شرایط ویژه در استان در حال ارائه خدمات به این جامعه می باشد .

ایشان در ادامه : از دوازده هزار و ۷۲۴ مددجو تحت حمایت در حوزه توانبخشی ۵۱۶ نفر را صوت و گفتار ، یک هزار و ۸۴۶ نفر را شنوایی ، یک هزار و ۴۷۰ نفر را روان ، دو هزار و ۷۹۶ نفر را ذهنی ، چهار هزار و ۴۶۱ نفر را جسمی حرکتی و یک هزار و ۶۳۵ نفر ا بینایی تشکیل داده اند .

ایزدپور گفت : ارائه خدمات در حوزه توانبخشی توسط ۶ کارشناس ستادی و ۳۰ کارشناس شهرستانی در ۳۰ مرکز تحت نظارت در قالب ذهنی ۲ مرکز ، جسمی حرکتی ۲ ، کم شنوا ۱ ، سالمندان شبانه روزی ۴ ، سالمندان روزانه ۵ ، بیماران روان ۴ ، اتیسم ۲ ، حرفه آموزی ۷ و کارگاه حمایتی تولیدی ۴ مرکز به آحاد جامعه و جامعه هدف انجام می شود .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان جلب و جذب مشارکت های مردمی را توسط بهزیستی استان سمنان در ۹ ماهه ابتدای سال مبلغی  بیش از ۱۸۰میلیارد ریال اعلام و تصریح کردند : بازوان توانمند سازمان بهزیستی خیرین هستند و با همراهی ایشان بهزیستی توانسته است گام های بلندی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بردارد که ما همراه سپاسگزنمار این خوبان بوده ایم .

شیوا دلیریان رئیس اداره مددکاری اجتماعی موسسه خیریه ولیعصر(عج) در ابتدا ضمن قدردانی از مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان بمظور هماهنگی در اجرای طرح راهی به آسمان در استان سمنان اظهار داشتند : موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) از سال ۸۹ اقدام به تهیه و توزیع رایگان وسایل کمک توانبخشی و توزیع رایگان وسایل کمک آموزشی کرده است .

ایشان در ادامه دیگر خدمات این طرح را تامین بخشی از هزینه های دندانپزشکی ، تامین هزینه کفش طبی و تجهیزات ارتوپد ، تامین هزینه جراحیهای محدود ، تامین اقلام بهداشتی از جمله پوشک بیان و افزودند : در اجرای طرح راهی به آسمان در استان سمنان ۱۱۳ نفر از مددجویان تحت حمایت بهزیستی وسایل کمک توانبخشی ،  ۵ نفر تخت و تشک مخصوص و ۳ نفر ویلچر برقی دریافت گردیده است .

وی در پایان اقلام کمک توانبخشی را شامل ویلچر ، ویلچر کودک ، ویلچر حمام ، کالسکه مک لارن ، توالت فرنگی ، صندلی حمام ، واکر ، صندلی cp و ... برشمردند و استان سمنان را دهمین استان اجرا شده در طرح راهی به آسمان بیان و مبلغ ریالی این مشارکت را قریب به بیست میلیارد ریال برشمردند  .

در طرح راهی به آسمان موسسه ولیعصر با هماهنگی بهزیستی استان اقدام به شناسایی مددجویان نیازمند کرده و پس از فرایند ارزیابی(تماس تلفنی) توسط تیم تخصصی موسسه از ماه ها قبل و با توجه به نیاز مددجو وسایل مورد نظر تجویز و به نام فرد خریداری و کارشناسان موسسه پس از حضور در شهرستان و آموزش نحوه صحیح کار با وسایل به مددجویان وسایل تحویل داده می شود .

کد خبر 31219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل برادران زارع IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    شوهرمن که تازه خودکشی کرده وتحت پوشش بهزیستی هم چراکسی ب دادش نمیرسه بادوتابچه مریض که دارم بخدا اون بالاخدای هم هست.

    پاسخ سایت: با سلام..لطفا نام شهرستان خود را اعلام فرمایید تا پیگیری شود

خدمات الکترونیک پرکاربرد