اخذ تست کرونا از ۱۹ هزار معتاد در استان تهران

به گفته کارشناس مسئول درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون، ۱۹ هزار معتاد متجاهر غربالگری کرونا شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، سال هاست که جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، دغدغه بسیاری از نهادها و درخواست مردم نیز تبدیل شده است.

به گفته رییس پلیس پایتخت، تنها جمع آوری این افراد از خیابان‌ها بر عهده پلیس و برای ساماندهی آن‌ها باید سایر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند.

به طوریکه رییس سازمان بهزیستی استان تهران اعلام کرد: ۱۸ دستگاه در جمع آوری، ساماندهی، درمان و اشتغال زایی معتادان نقش دارند.

اما در ماه‌های اخیر که  ویروس کووید ۱۹ شیوع پی داکرده است، این سوال پیش می‌آید که نحوه فعالیت مراکز نگهداری از معتادان چه تغییراتی یافته و آیا از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود؟

داریوش تقی زاده در گفت‌وگو با میزان گفت: در سطح استان تهران ۱۸۰ مرکز اقامتی، ۱۶۵ مرکز ام ام تی، ۳۵ مرکز شلتر و ۱۱ مرکز نگهداری ماده ۱۶ داریم.

وی با اشاره به دوران شیوع ویروس کرونا افزود: از ابتدای همه گیزی این ویروس، پذیرش در مراکز ما محدود و تنها با ارائه تستس منفی پی سی ار، امکان پذیر شد. همچنین در مراکزاقامتی اتاق قرنطینه در نظر گرفته شد تا بیماران جدید پس ازدو هفته وارد محیط مرکز شوند. البته پزشک مرکز نیز هفته اول، به صورت روزانه از بیماران ویزیت به عمل آمد.

کارشناس بهزیستی استان تهران ادامه داد: در مراکز سرپایی نیز، میزان حضور که در گذشته هر روز بود، محدود شد و افراد تنها روزهای زوج به مراکز مراجعه می‌کنند و تحت نظر پزشک، داروی خود را به صورت بلند مدت‌تر دریافت می‌کنند.

تقی زاده با اشاره به مراکز نگهداری از معتادان متجاهر بیان کرد: تا اردیبهشت ماه سال جاری، جمع آوری متوقف شد، اما پس از آن حدود ۱۹ هزارو ۵۰۰ نفر جمع آوری شدند که ۱۶ هزار نفر از آن‌ها پس از انجام تست، اسکان داده شدند. سایرین نیز به دلایل متعدد همانند اتباع بودن، محدودیت سنی و ... در مراکز ما پذیرش نشدند.

این کارشناس اظهار کرد: در میان افرادی که تست از آن‌ها انجام شد، جواب تست ۳ هزارو ۶۵۱ نفر مثبت بود که در مراکز مختلف درمانی یا قرنطینه‌ای بستری شده و از آن‌ها مراقبت به عمل آمد. خوشبختانه هیچ مورد فوتی در این بازه زمانی از میان معتادان نداشتیم.

کد خبر 31206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد