شهرری| ۹۱ کودک امسال به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی تحویل شده است

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۶۰ کودک بی سرپرست یا بدسرپرست در بهزیستی ری پذیرش شده است، گفت: از این تعداد ۹۱ فرزند تحویل خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری بسیج؛ محمدرضا خدابخشی در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت فرزند خواندگی و چالش های مربوط به مراکز شبه خانواده، افزود: ۱۹۵ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در شش مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی (شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) بهزیستی شهرستان ری به صورت شبانه مقیم این مراکز هستند. همچنین ۲۴۲ نفر از فرزندان امدادبگیر هستند که تا زمان ترخیص شدن تحت  حمایت‌های بهزیستی قرار می گیرند.

وی در خصوص شرایط واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی، اظهار داشت: کودکانی که به عنوان فرزند خوانده به متقاضیان تحویل می شود بین سنین شیرخوارگی تا پنج سال است و اولویت واگذاری فرزند به زوج هایی است که پنج سال از زندگی مشترک آنها می‌گذرد و صاحب فرزند نشده اند؛ اولویت های بعدی برای تحویل کودکان فرزند خوانده نیز به خانواده‌های دارای فرزند و زنان و دختران مجرد است.

خدابخشی با قدردانی از هموطنان نیک اندیش اظهار داشت: در میان متقاضیان فرزندخواندگی، بعضی خانواده ها مشتاق هستند کودکان دارای معلولیت را به فرزندی قبول کنند که تا کنون تعدادی از فرزندان دارای شکاف کام و معلول نیز به این خانواه ها سپرده شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری در مورد نحوه پذیرش فرزند خواندگی در خانواده ها گفت: در ابتدا باید متقاضیان در سامانه ثبت نام کنند که پس از تصمیم گیری در کمیسیون های شهرستانی و استانی و انجام مقدمات ثبت درخواست از جمله عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد، تمکن مالی و... گذراندن دوره آموزشی توجیهی؛ کارشناسان شبه خانواده و فرزند خواندگی تشخیص می دهند که این افراد صلاحیت پذیرش فرزند را دارند یا نه؛ وی ادامه داد: برای هر کودک بین پنج تا ۱۰ متقاضی وجود دارد که کودکان فرزند خوانده به خانواده هایی تحویل می شود که بیشترین امتیازات را کسب کنند.   

این کودکان از زمان تحویل به خانواده‌های متقاضی به مدت ۶ ماه تحت نظر معاونت اجتماعی و مددکاری سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند و پس از تایید صلاحیت خانواده‌ها  برای طی مراحل قانونی   و صدور شناسنامه به دادسرا معرفی می شوند که البته ارتباط بین مددکاران و خانواده ها قطع نمی شود و این ارتباط مستمر است تا کودک به تکامل برسد.   

خدابخشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه۶۳ نفر از مددجویان  بهزیستی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند؛ اظهار داشت: این تعداد فوتی نسبت به نرم جهانی و در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی پایین تر است.

وی تصریح کرد: ۷۶۹ مددجو در مرکز کهریزک و ۲۱۱ نفر در  سرای احسان به کرونا مبتلا شدند که ۶۳ نفر از آنها جان باختند. خدابخشی ادامه داد:  ۳۰ نفر از افراد جان باخته در موج اول شیوع کووید ۱۹ جان باختند و ۳۳ نفر هم در موج دوم کرونا جان خود را از دست دادند.

کد خبر 31204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد