شهرری|٣٢٠٠ واحد واکسن آنفلوانزا در مراکز تحت نظر بهزیستی شهرستان توزیع شد

 سرپرست بهزیستی شهرستان ری از توزیع ۳ هزار و ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا در مراکز تحت نظر و حضور به موقع دانشگاه علوم پزشکی کشور و کارشناسان شبکه بهداشت در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان جهت ممانعت از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از تسنیم، محمدرضا خدابخشی سرپرست بهزیستی شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بهزیستی شهرستان ری به یک مرکز دولتی شیرخوارگاه به نام حضرت رقیه (س) و ۱۹۵ کودک که فرآیند زندگی‌شان با خدمت‌رسانی بهزیستی سپری می‌شود و همچنین ۲۴۲ نفر فرزندان امداد بگیر که از مرکز رفته‌اند خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرزندخواندگی افزود: بهزیستی مرجع صدور مجوز فرزندخواندگی است و ثبت درخواست تنها از طریق سامانه انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ درخواست پذیرش فرزند ثبت شده که تاکنون ۹۱ فرزند به خانواده‌هایی که تأییدیه کمیسیون شهرستانی و استانی را داشتند تحویل داده شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه کودکان بی‌سرپرست یک‌ بار بی‌سرپرستی را تجربه کردند و باید با ریزبینی و دقت آینده آن‌ها تضمین شود در ادامه گفت: سوءپیشینه، عدم استفاده از مواد مخدر، راستی آزمایی توان مالی و مشاوره‌های حرفه‌ای از ملزومات شناسایی و تأیید خانواده‌ها برای تحویل گرفتن فرزند است.

خدا بخشی تأکید کرد: تا ۶ ماه پس از واگذاری فرزند از سوی معاونت اجتماعی و مددکاری اداره بهزیستی بازرسی صورت می‌گیرد و روابط خانواده و فرزند را تحت نظر است و در ادامه نیز ارتباط کمتر می‌شود ولی هیچ‌ وقت قطع نمی‌شود و حوزه تخصصی اجتماعی بهزیستی همیشه پیگیر فرزندخوانده‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۹۱۷ نفر از مددجویان مراکز نگهداری تحت پوشش اداره بهزیستی ری تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند ابراز داشت: ۸۵۴ نفر از مددجویان مبتلا به کرونا در یک سال گذشته بهبود یافته‌اند که میزان حدودی بهبودیافتگان به طور تقریبی ۹۱ درصد است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه ۷۰۶ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک و ۲۱۱ نفر در آسایشگاه سرای احسان به کرونا مبتلا شده‌اند تأکید کرد: از این تعداد ۶۴۳ نفر در آسایشگاه خیریه کهریزک و ۲۱۱ نفر در آسایشگاه سرای احسان به کرونا مبتلا شده بودند و بهبود یافتند و همچنین ۴۱۶ نفر از پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک و ۴۷ پرسنل سرای احسان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا به این ویروس مبتلا شدند.

 خدابخشی با بیان اینکه حضور به موقع تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی کشور و کارشناسان شبکه بهداشت در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان مانع از شیوع ویروس کرونا در این مراکز شده خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا از زمان آغاز فصل سرد سال در مراکز تحت نظر بهزیستی این شهرستان توزیع شده است.

کد خبر 31203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد