شهرری|روایت کمتر شنیده شده از آمارهای فرزندخواندگی 

سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: یک مرکز دولتی شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) در خیابان بهمنیار تحت نظر بهزیستی شهرستان ری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از صاحب قلم ری، محمدرضا خدابخشی در ادامه گفت: ۱۹۵ کودک به صورت شبانه روزی در این مرکز هستند و فرآیند زندگیشان را با خدمت رسانی بهزیستی دنبال می کنند.

وی افزود: از ۲۴۲ نفر فرزندان امدادبگیر یعنی کسانی که از مرکز رفته اند ولی همچنان تحت حمایت ما هستند، پشتیبانی می کنیم.

خدابخشی در ادامه گفت: بهزیستی مرجع صدور مجوز فرزندخواندگی است که فرآیند خاصی دارد و از طریق سامانه شروع می شود.

مدیر بهزیستی ری بیان داشت: از ابتدای سال با وجود اینکه  "۱۶۰ پذیرش فرزند" که داشتیم و با اقدامات انجام شده، "۹۱ فرزند" به خانواده هایی که تاییدیه کمیسیون شهرستانی و استانی را دارند، تحویل داده ایم.

وی افزود: سوء پیشنیه، عدم مواد مخدر، راستی آزمایی توان مالی و مشاوره های حرفه ای از ملزومات شناسایی و تایید خانواده ها برای تحویل گرفتن فرزند می باشد.

وی با بیان اینکه این فرزندها یک بار طعم بی سرپرستی را چشیده اند خاطرنشان کرد: ریزبینی و دقت خواهیم کرد که آینده این عزیزان تضمین شود.

وی اظهار داشت: برای هر کودک، ۵ تا ۱۰ متقاضی داریم ولی بهزیستی با بررسی همه شرایط، بهترین خانواده را انتخاب می کند تا فرزند، آینده خوبی را داشته باشد.

خدابخشی گفت: تا ۶ ماه پس از واگذاری فرزند، از سوی معاونت اجتماعی و مددکاری ما بازرسی صورت می گیرد و روابط خانواده و فرزند را زیر نظر می گیرند.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: ارتباط ما در ادامه کمتر خواهد شد ولی هیچ وقت تعطیل نمی شود و حوزه تخصصی اجتماعی بهزیستی، همیشه پیگیر خواهد بود.

خدابخشی در ادامه بیان کرد: یک سری کودکان بدسرپرست هستند مثلا پدری با محکومیت زندان با سابقه بالا دارد، این بچه ها را در مراکز خودمان نگه می داریم تا دوران پیشرفت تحصیلی شان و بعدها هم هزینه ای برای مستمری و هزینه مسکن آنها در نظر می گیریم و مورد حمایت ما هستند.

کد خبر 31201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد