مشهد | بازدید از ۲۲ پروژه خوداشتغالی بهزیستی بخش رضویه همزمان با دهه مبارک فجر

۲۲ پروژه خوداشتغالی در بهزیستی بخش رضویه از توابع شهرستان مشهد همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر معرفی شد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی رضویه، در این برنامه، بویژه، یک پروژه‌ی ابتکاری بسیار موجه خوداشتغالی که توسط یکی از مددجویان بخش رضویه به بهره‌برداری رسیده، مورد توجه قرار گرفت و به عنوان پروژه‌ی موفق اشتغال مددجویی، به نماینده‌ی رضویه در مجلس و فرماندار مشهد معرفی گردید.

علی اصغر ابراهیمی با بیان اینکه در ۲۲ پروژه‌ی خوداشتغالی جمعا یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده گفت: به جز دو درصد انحراف تسهیلات که رقم بسیار ناچیزی است بقیه‌ی اشتغال‌ها واقعی بوده و فرصت‌های شغلی پایدار و تثبیت شده‌ی مددجویی می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر دامداری که موضوع اشتغالی رایج و غالب در پروژه‌های مددجویی این بخش می‌باشد مشاغلی مانند پارچه فروشی، گلخانه، آشپزخانه، کشت نهال پسته و فروشگاه محصولات فرهنگی نیز در میان فرصت‌های شغلی ایجاد شده به چشم می‌خورد.

همچنین مدیر بهزیستی مشهد در خصوص پروژه‌ی ابتکاری مددجوی رضویه گفت: یکی از مددجویان با آورده‌ی ۴۰ میلیون تومانی خود و تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بهزیستی، یک باجه‌ی پست‌بانک در شهر رضویه ایجاد کرده است.

غلامرضا خالدی افزود: این مددجو مجوز تأسیس پست‌بانک را با پیگیری زیاد از نهاد مربوطه اخذ کرده و مقرر شده که درآمد این مددجو، درصدی از منابع تحصیل شده‌ی این بانک باشد.

وی خاطر نشان کرد: این مددجو با بازاریابی بسیار خوبی که انجام داده توانسته است در مدت ۳ ماه بیش از یک میلیارد تومان منابع جذب کند که این میزان جذب، بر اساس اظهارات منابع بانکی در رضویه، کم‌سابقه است.

خالدی گفت: بر اساس محاسبه‌ی بانک متبوع، میزان درآمد این مددجو در ماه اول حدود ۱۶۰ هزار تومان بوده اما در ماه سوم و چهارم این درآمد به بالای ۲.۵ میلیون تومان رسیده و سه نفر اشتغال تعهدی خود را نیز اجرایی نموده است.

کد خبر 31184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد