فامنین | افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان

مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان فامنین با حضور امام جمعه، فرماندار،رئیس دادگستری، دادستان، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان فامنین در این افتتاحیه قربانی رئیس بهزیستی شهرستان فامنین ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر ، رشد و زایش آسیب های اجتماعی خصوصا آسیب های نوپدید را اجتناب ناپذیر دانست و دلایل ساختاری و نتایج کارکردی در تمامی سطوح برنامه ریزی،هجوم عناصر تکنولوژیک اطلاعاتی و ارتباطی و استفاده ناصحیح از این عناصر،خرده فرهنگ ها و بر خی باورهای ناثواب را از دلایل زایش و گسترش این آسیب ها به  شمار آوردند و اهداف استقرار این مرکز را در راستای کنترل و کاهش این آسیب ها همچنین مداخلات چند سطحی نظیر مداخلات اجتماعی و رفاهی ،روانشناختی و قضایی و قانونی را از جمله اقدامات این مرکز برشمرد.

زهره بختیاری معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی  استان نیز در این افتتاحیه گفت: تیم اورژانس اجتماعی نوپا بوده و با توجه به درگیری با کار، تکنیک های بیشتری را در مداخلات به دست می آورند،تنش‌هایی در کار اورژانس اجتماعی وجود دارد که می طلبد مردم و مسئولان حمایت خوبی از این کار به عمل آورند.

وی افزود: افزایش همکاری با دادستان، آتش نشانی ،اورژانس 115و نیروی انتظامی می تواند  هرچه بیشتر در پیش برد کارها به جلو کمک کننده باشد تا مطالبات اورژانس اجتماعی بیشتر پاسخگویی شود.

بختیاری ابراز داشت: راه اندازی اورژانس اجتماعی نیاز و اولویت شهرستان بوده وهدف اصلی این اورژانس پیشگیری از آسیب‌هاست که در آن ویژگی‌های مهم تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن مد نظر قرار گرفته تا از این راه، ارائۀ خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی کشور محدود به زمان و مکان نشود. کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب از مهمترین برنامه‌ها و اهداف این اورژانس است

کد خبر 31161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد